جهانگیری با اشاره به اینکه گمرک یکی از کلیدی ترین سازمانها برای تجارت خارجی است گفت: جهت تسهیل در امور گمرکی باید گامهای اساسی برداشته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در مراسم رونمایی از سامان جامع گمرکی اظهار داشت: یکی از جهت‌گیری اصلی که مورد انتظار مردم و همچنین از اولویتهای دولت است توسعه اقتصادی کشور و حرکت سریع در ریل صحیح است.

وی افزود: اتفاقات رخ داده در سالهای گذشته موجب شد تا کشور از مسیر خود منحرف شده و بخشی از منابع کشور به هدر برود و تورم و رکود بر کشور حاکم شود.

معاون اول رییس جمهور گفت: تیم اقتصادی دولت هماهنگ و منسجم است که در مورد هر موضوعی در مقاطع مناسب تصمیمات مناسب اتخاذ کرده است. 

وی ادامه داد: امروز دولت از تیم اقتصادی خوبی برخوردار است و در مدت زمان کوتاه آثار تصمیم‌گیری بر مردم آشکار شده است همچنان که جهت‌ گیری در مساله تورم و خروج از رکود بسیار مناسب بود.  

جهانگیری در ادامه گفت: نتیجه سیاستهای دولت این شد که در بخش تولید و صنعت تحرکی رخ داد و در یک سال اخیر بسیاری از واحدهای تولیدی راکد و تعطیل به چرخه تولید بازگشتند. 

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به میزان صادرات غیر نفتی در شش ماهه نخست امسال گفت: میزان صادرات در مدت یاد شده بیش  از 20 درصد رشد داشت البته واردات نیز در این مدت رشد داشته وبیشتر کالاهای سرمایه ای و ماشین الات به کشور وارد شده که این امر خود نشان دهنده ورود اقتصاد به رونق است. 

جهانگیری با اشاره به لزوم تسهیل امور فعالان اقتصادی در کشور گفت: وظیفه دولت این است که بتواند شرایطی را به وجود آورد که فعالان اقتصادی احساس کنند در بخش اداری سنگ ‌اندازی صورت نمی‌گیرد. 

جهانگیری افزود: یکی از برنامه های اصلی در دولت یازدهم اصلاح نظام اداری و همچنین ایجاد دولت الکترونیک است که با استقرار دولت الکترونیک میزان رضایتمندی مردم و فعالان اقتصادی بیشتر شده و همچنین با مفاسد اقتصادی نیز تا حد زیادی مبارزه می‌شود.  

معاون اول افزود: متاسفانه یکی از راههایی که در گذشته مفاسد اقتصادی به وجود می‌آمد گمرکات بود که البته این امر نقطه تاریکی برای کشور است.  

جهانگیری گفت: گمرک یکی از کلیدی‌ترین سازمانها برای تجارت خارجی است و برای تسهیل در امور گمرک باید گام اساسی برداشته شود تا هزینه ها کاهش بیابد.  

وی همچنین افزود: در برخی مرزهای زمینی هفتاد روز طول می‌کشد تا کالا از کشور خارج یا وارد شود که این امر مناسب نیست و تصمیم بر این شده برخی از گمرکات به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند.  

وی در پایان گفت: هنوز یکی از دغدغه های ما پیدا کردن افراد و شرکتهایی است که ارز مرجع 1226 تومان را دریافت کرده اند و کالایی به کشور وارد نکرده‌اند و یا اینکه این ارز صرف واردات کالاهایی غیر از تعهد خود کرده اند است که متاسفانه بسیاری از این افراد یا شرکتهای هنوز شناسایی نشده‌اند که امیدواریم با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی دیگر شاهد این گونه مشکلات نباشیم. 
  
انتهای پیام/
برچسب ها: جهانگیری ، گمرک ، اقتصاد ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار