رهبرجنبش انصارالله یمن به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر سخنرانی ایراد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری "یمن استریت"،  عبد الملک حوثی در ابتدای سخنرانی خود اعلام کرد: "اصل ولایت از مهمترین اصول در اسلام می باشد که در قرآن کریم نیز ذکر شده است و این اصل به یک گروه و یا فرقه ای خاص اختصاص ندارد. "

 وی همچنین با اعلام اینکه بسیاری از تفکر ولایت منحرف با آن دشمنی ورزیدند افزود: ولایت چیزی است که در کتاب خدا آمده است.

عبدالملک حوثی افزود : "عید غدیر از سوی افرادی که خود را نویسنده و یا سیاسی می‌نامند با پوشیده کاری مواجه است، درحالی که این با اصول آزادی رأی و اندیشه و اصول دموکراتیک مخالف است."

رهبر جنبش انصار الله یمن از رهبران جنوب یمن در خارج خواست به صنعا بازگردند تا مسئله جنوب حل شود زیرا شرایط برای حل این مسئله فراهم شده است. 

رهبر انصار الله همچنین گفت: دستگاه های امنیتی اطلاعاتی از انفجار انتحاری که معترضان را در صنعا هدف قرار داد، اطلاع داشتند. وی گفت: اراده سیاسی واقعی برای  برخورد با خطرات امنیتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: طرفهای خارجی با مسأله جنوب یمن صادقانه و طبق منافع مردم این منطقه، برخورد نمی کنند. 

وی با اشاره به توطئه های خارجی علیه یمن افزود: برخی از خارج در حال توطئه علیه جنوب و شمال یمن هستند، و این توطئه ها علیه جنوب یمن، مانند شمال این کشور در جریان است.

رهبر انصار الله اعلام کرد: "عبدربه منصور هادی "، رئیس جمهوری یمن امروز فرد مناسب و مورد توافق را برای نخست وزیری برخواهد گزید.

الحوثی گفت: سازمان امنیتی و نظامی یمن مورد نفوذ عناصر جنایتکار قرار گرفته و باید نیروهای امنیتی و ارتش مورد بازسازی قرار گیرند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار