هشدار مدیرعامل ایساکو به ورود 30 درصدی قطعات تقلبی به بازار/ تا پایان سال افزایش قیمت نداریم

مدیرعامل ایساکو گفت: در دو سال گذشته بالغ بر 25 تا 30 درصد قطعات تقلبی از مراجع غیررسمی وارد بازار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی نمکین در حاشیه هجدهمین نمایشگاه صنعت خودرو و قطعات یدکی تبریز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تأمین قطعات به شبکه نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی داشتیم اظهار داشت: سال گذشته سهم بازار ایساکو به 63 درصد رسید.

مدیرعامل ایساکو افزود: همچنین بالغ بر 75 درصد قطعات از داخل کشور تأمین می‌شود.

وی در خصوص قطعات تقلبی در بازار گفت: به دلیل ورود قطعات تقلبی از مراجع غیرسمی به کشور آمار رسمی از میزان آن نداریم و اما شواهد نشان می‌دهد به دلیل تحریم در دو سال گذشته بالغ بر 25 تا 30 درصد قطعات تقلبی به بازار وارد شد.

نمکین با هشدار به مشتریان مبنی بر اینکه حتما از قطعات اصلی موجود در نماینگی‌های مجازاستفاد کنند گفت: تحریم موجب شد در دو سال گذشته افراد سودجو به بازار وارد شوند و حتی هولوگرام شرکت‌های مجاز همچون ما را جعل کنند.

وی تصریح کرد: عمدتا قطعات تقلبی قیمت ارزان‌تری دارند از این رو در بازار با قطعات اصلی رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: از این رو ما اقدام به همکاری با نیروی انتظامی جهت جلوگیری از جولان قطعات تقلبی به شکل متفرقه در بازار کردیم.

مدیرعامل ایساکو با بیان اینکه از این بعد عدم پذیرش در نمایندگی‌ها نخواهیم داشت گفت: سیستمی را در این خصوص راه‌اندازی کردیم تا دیگر عدم پذیرش در نمایندگی‌ها صورت نگیرد.

وی همچنین درادامه با بیان اینکه ای سی یو هنوز تولید داخل نشده است افزود: به هیچ عنوان قطعه‌ ای سی یو از بازارهای متفرقه و تقلبی خریداری نمی‌شود و ما برای تأمین این قطعه ا ز طریق سیستم امداد ویژه اقدام می‌کنیم و بحرانی درباره این موضوع نداریم.

وی در ادامه به راه‌اندازی سیستم ردیابی قطعه اشاره کرد وگفت: این سیستم که از بهمن ماه به صورت تکمیلی راه‌اندازی می شد از طرییق پیامک اطلاعات مربوط به قطعه را به مشتری ارائه می‌دهد.

وی در پایان به قیمت قطعات اشاره کرد وگفت: امسال هیچگونه افزایش قیمتی در قطعات نداشتیم و تا پایان سال نیز افزایشی نخواهیم داشت.

*امداد خودرو تا پایان سال سه خدمت جدید به مشتریان عرضه می‌کند

در ادامه محمدعلی جعفری مدیرعامل امداد خودرو ایران در جمع خبرنگاران از ارائه سه خدمت جدید به مشتریان خبر داد و گفت: امداد خودروی ایران اقدام به ارائه محصولات جدید از جمله نرم‌افزار تلفن همراه هوشمند، رونمایی و معرفی از سرویس‌های گلدن و رپید و دو کتاب در حوزه خدمات امدادی و مرکز تماس نموده است.

وی افزود: با امکانات نرم‌افزار موبایل امداد امکان ثبت موقعیت امدادها، ثبت درخواست و پیگیری امداد،‌ دریافت صورت حساب، زمان‌بندی سرویس‌های دوره‌ا‌ی و امکان استفاده از خدمات خودرویی است.

جعفری در خصوص کتاب حوزه خدمات امدادی و مرکز تماس گفت: دو کتاب به نام‌‌های مروری بر خدمات امدادخودرویی انگلستان و الزامات ارائه خدمات مرکز تماس به معرفی و ارائه استانداردهای گوناگون در کسب و کار شرکت‌های امدادی و مراکز تماس پیشرفته پرداخته است.

مدیرعامل امداد خودرو ایران به گلدن سرویس و رپید سرویس اشاره کرد و گفت: رپید سرویس به عنوان طرح ویژه برای خریداران محصولات ایران خودرو تا یک ماه بعد از تحویل خودرو انجام می‌شود و دراین یک ماه خودرو در صورت بروزهر گونه مشکل بدون محدودیت رفع مشکل می‌شود.

وی افزود: همچنین خدمت گلدن سرویس برای مشتریان خاص ایران خودرو است که مربوط به انجام سرویس‌های دوره‌ای و یا تعمیرات با درخواست مشتری می‌شود.

وی همچنین به میزان زمان امدادرسانی اشاره کرد و گفت: مدت زمان امدادرسانی ما زیر30 دقیقه است در حالی که این میزان برای شرکت‌هایی با امکانات ما در دنیا زیر 40 دقیقه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت ، قطعات ، تقلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار