اگر انگلیس نبود هرگز جنگی نیز وجود نداشت و حتی اسرائیلی نیز تشکیل نمی‌شد تا سالها به جنایت و کشتار مشغول باشد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار ؛ این مسئله از نظر عقلانی تامل برانگیز است که چگونه مجلس عوام انگلیس در تاریخ 13 اکتبر بدون هرگونه وارسی یا تحقیق تاریخی به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی را تصویب نمود . بدون توجه به معنای این اقدام غیرضروری ، نمی توان آن را ترغیبی برای سایر کشورهادر راستای به رسمیت شناختن فلسطین بعنوان یک کشور مستقل تلقی کرد چرا در تاریخ 3 اکتبر دولت سوئد چنین اقدامی را انجام داده بود . 

برخلاف سوئد و 130 کشور دیگری که بطور موثر و مفید فلسطین را بعنوان یک کشورمستقل به رسمیت شناخته اند ، انگلیس بعنوان یک حزب در طولانی ترین جنگ خاورمیانه به شمار می آید . در واقع اگر  انگلیس نبود هرگز جنگی نیز وجود نداشت و حتی اسرائیلی نیز  تشکیل نمی شد تا سالها به جنایت و کشتار مشغول باشد . مفهوم رای مجلس عوام انگلیس را همین جا باید دریافت . 

نویسنده این مقاله در ادامه تصریح کرد : هنگامی که پدر من در سال 1936 در سرزمین تاریخی فلسطین متولد شد ، دریافت که این کشور از نظر سیاسی تحت سلطه انگلستان قرار دارد . وی در روستای بیت داراس _ که مدتهاست توسط اسرائیلی ها تخریب شده _ بدنیا آمده و بزرگ شد . این روستا نیز همانند بسیاری از سرزمین های فلسطینی اکنون به منطقه ای اسرائیلی تبدیل شده است .  

در سال های 1947_ 48 که انگلیس نیروهای خود رااز خاک فلسطین عقب کشید ، مردم این سرزمین هاتصور کردند از یوغ امپریالیسم انگلستان نجات یافتند در حالی که خروج انگلیس با آماده سازی شرایط برای تشکیل یک سرزمین یهودی همراه بود ، سرزمینی که اکنون آن را با نام " اسرائیل " می شناسیم . 

فلسطینیان 66  سال است که از بی خانمانی ، آوارگی ، اشغال نظامی و قتل عام های بی شمار توسط نظامیان اسرائیلی رنج می برند . هنوز هم تبعات جنگ های مداوم اسرائیل در نوار غزه و محاصره این باریکه دامن گیر ساکنان این منطقه می باشد . 

در تازه ترین حمله اسرائیل به نوار غزه که 50 روز بطول انجامید و تحت عنوان "عملیات لبه محافظ " اجرا شد بیش از 2200 فلسطینی که اکثر آنها غیرنظامیان بودند ، به شهادت رسیدند . تعدادی معادل پنج برابر کشته شدگان زخمی شدند بااین حال هنوز هم فلسطینیان به مقاومت خود با شدت بیشتری ادامه می دهند .

آنتی وار در ادامه نوشت : بههمین دلیل و به دلیل این واقعیت که انگلستان جزو معدود بازماندگان باشگاه حامیان اسرائیل در دنیا محسوب می شود ، رای مجلس عوام این کشور به استقلال کشور فلسطین حائز اهمیت می باشد . این رای حتی با وجود " نمادین " و " غیرالزام آور بودن " باز هم دارای اهمیت است . 

مهم است چون زرادخانه های اسرائیل مملو از تسلیحات انگلیسی است . مهم است چون لندن _ با وجود اعتراضات گسترده مردمی _ با رژیم اسرائیل به گونه ای برخورد میکند که گویا این رژیم کاملا قانونی بوده و اسناد حقوق بشری آن بدون عیب و نقص است . 

با این حال نمی توان برخی تحرکات مشکوک در این زمینه رانادیده گرفت . تحرکاتی که بر اساس آن گفته می شود که این اقدام مجلس عوام انگلیس به منظور فراهم نمودن شرایط برای از سرگیری مذاکرات سازش و تشکیل دو کشور ( اسرائیل و فلسطین ) در کنارهم انجام گرفته است. 

رمزی بارود ، مقاله نویس و کارشناس امور سیاسی بین  الملل در بخش دیگری از مقاله خود تاکید کرد : اما این حقیقت وجود دارد که هرگز نمی توان در سرزمینی که دو قوم  با مذاهب ، آداب و ملیت های مختلف زندگی می کنند و نیز پیوستگی های گسترده جغرافیایی و جمعیتی در میان آنها ، آنان را به دو کشور مستقل تفکیک کرد . 

اسرائیل در حال ایجاد موقعیت ها و اقداماتی غیرقابل بازگشت در سرزمین فلسطین است و نمایندگان پارلمان انگلیس نیز لازم است که این مطلب را بداند ! 



انتهای پیام /
برچسب ها: سایه ، انگلیس ، فلسطین ، اشغالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار