مهم‌ترین مسئله برای مبتلایان به دیابت نوع یک کنترل قند خونشان است اینگونه افراد حداقل 3 تا 4 بار میزان قند خون خود را کنترل نمایند.

هرمز کیخان‌زاده مدیرعامل انجمن اطلاع‌رسانی دیابت گابریک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قند خون فرد یک ترازوی انسولین است که می‌توان آن را به وسیله ورزش کاهش داد. در دیابت نوع دو کار اساسی بدن در زمینه تنظیم انسولین از کار می‌افتد.

وی افزود: فرد مبتلا به دیابت نوع یک باید آموزش‌های لازم برای حفظ تعادل انسولین بدن را ببیند مهارت شمارش کربوهیدرات و انسولین زدن از جمله مسائلی است که به مبتلایان به دیابت نوع یک باید آموزش داد.

مدیرعامل انجمن اطلاع‌رسانی دیابت گابریک ادامه داد: مهم‌ترین مسئله برای افراد مبتلا به دیابت نوع یک این است که قند خون روزانه خود را چک کنند در صورتی که در این زمینه آگاهی لازم را ندارند در مکان‌هایی اصول کنترل دیابت نوع یک را بیاموزند.

کیخان‌زاده با اشاره به زمان کنترل قند خون اظهار داشت: مبتلایان به دیابت نوع یک هر دو ساعت تا دو ساعت و نیم قند خون خود را کنترل نمایند اینگونه افراد حداقل سه تا چهار بار میزان قند خون خود را باید در طول روز اندازه بگیرند.


انتهای پیام/
برچسب ها: دیابت ، انسولین ، قندخون ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار