لاریجانی با بیان این که دیابت در دو دهه‌ی آینده در کشور افزایش 100 درصدی خواهد داشت، گفت: هزینه‌ی درمان دیابت و عواض آن سالانه حدود 400 میلیارد دلار در دنیا است.

دکتر محمدباقر لاریجانی، رئیس مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در حاشیه بازدید از دهکده‌ی دیابت، گفت: در طی یکی دو دهه‌ی آینده با افزایش شیوع 100 درصدی دیابت روبرو خواهیم بود. البته این حادثه در کشورهای منطقه مثل عربستان، کویت و بحرین مثل کشور ما جدی است به طوری که تا چند سال آینده، ما و کشورهای فوق جز 10 کشوری خواهیم بود که بیشترین شیوع دیابت را خواهند داشت. 
 
وی ادامه داد:‌ این افزایش شیوع، توجه جدی‌تر را به دیابت می‌طلبد، چرا که دیابت بیماری پرهزینه‌ای است، به طوری که در دنیا 370 تا 380 میلیون دیابتی وجود دارد که سالانه حدود 400 میلیارد دلار هزینه درمان دیابت و عوارض این افراد می‌شود. 
 
لاریجانی تاکید کرد: در کشور ما دیابت 70 هزار سال عمر مفید مردم را تحت تاثیر قرار داده که با عوارض آن جمعاً‌ چیزی حدود 300 سال عمر مفید کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 
 
وی خاطرنشان کرد: ‌بحث آموزش برای کاهش آمار ابتلا به دیابت بسیار مهم است و رسانه‌ها باید در این خصوص فعالیت خوبی داشته باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار