رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به اقداماتی که در راستای درمان دیابت در یزد شده است؛گفت: برای ارائه خدمات بهتر به بیماران دیابتی، انجمن بیماران دیابتی نوع یک در یزد افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛محمدرضا آقائی با اشاره به اینکه دیابت بیماری نیست بلکه یک پدیده فرهنگی اجتماعی است، گفت: کسانی که مراقبت کنند، یا اصلا دیابت نمی‌گیرند، یا 11 سال بیماری آنها به تعویق می‌افتد، گفت: از این پدیده می‌توان چهره ‌های مختلفی نگاه کرد که از سبک زندگی تا مشکلاتی که ایجاد می‌کند در این نگاه‌ها وجود دارد.

آقائی با تاکید بر  برنامه‌ریزی برای بیماران دیابتی یک عنوان کرد: پزشکان این مرکز در 99 درصد پزشکان تمام وقت هستند و جایی به عنوان مطب ندارند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات معمول، کارهای فوق برنامه‌ای هم در این مرکز انجام می‌شود. همایش "شیرین تلخ"، طرح "مدارس حامی دیابت" و افتتاح انجمن بیماران دیابتی نوع یک در آینده‌ای نزدیک، از جمله این اقدامات است.

رئیس مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد اضافه کرد: برای فرهنگ سازی، سبک زندگی سالم را باید بین مردم رواج داد، این سبک فقط در ارتباط با شیرینی خوردن نیست، باید فرهنگ سازی در زمینه معنوی، جسمی، روانی و اجتماعی را در جامعه ترویج کنیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.