مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: پس از پایان برداشت میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر، ماهی در این استخر‌ها، پرورش داده می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسین بهمنیاری مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه تولید میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر امسال ۷۵ درصد افزایش یافت اظهار داشت: امسال ۱۴ هزار و ۳۰۱ تن میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر برداشت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش دارد. 

وی با اشاره به اینکه برداشت میگو در اراضی ساحلی پایان یافت گفت: با توجه به اینکه استخرهای پرورشی پس از پایان برداشت میگو بی‌استفاده می‌ماند اکنون برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای پرورش ماهی در این استخر‌ها انجام شده است. 

مدیر کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سیباس برای پرورش در استخر‌ها، پرورش داده می‌شود. 

بهمنیاری با بیان اینکه با کار‌شناسان شیلات کشورهای جنوب شرق آسیا تفاهم‌نامه همکاری برای پرورش ماهی منعقد کرده‌اند گفت: برای این مهم کارشناسانی از کشورهای تایلند، مالزی و چین بزودی وارد استان بوشهر می‌شوند و کار پرورش ماهی در استخرهای پرورشی استان بوشهرآغاز می‌شود. 

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه در استخرهای پرورشی استان بوشهر ماهی سیباس پرورش داده می‌شود خاطرنشان کرد: این طرح بطور آزمایشی در استان بوشهر اجرا و ۱۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سیباس ذخیره سازی می‌شود. 

وی از صادرات می‌گوی پرورشی خبر داد و بیان کرد: برای صادرات این محصول آبزی که خریداران متعددی درآمریکا، کشورهای اروپایی، آسیایی و حوزه خلیج فارس دارد برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شده است. 

بهمنیاری با بیان اینکه میگوی پرورشی استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر می‌شود خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن می‌گوی پرورشی استان بوشهر که دارای کیفیت بالایی است به کشورهای چین، ویتنام، آمریکا، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا و آمارات متحده عربی صادر شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: پرورش ، ماهی ، اسخر ، میگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار