دکتر محمد جهانی فوق تخصص خون و سرطان یکشبنه 14 دی ساعت 9:30 در برنامه" سلامت باشید" از علل سرطان و میزان شیوع آن می‌گوید.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد جهانی فوق تخصص خون و سرطان یکشبنه 14 دی ساعت 9:30 در برنامه" سلامت باشید" از علل سرطان و میزان شیوع آن می‌گوید.

سرطان یكی از معضلات سلامت در جهان به حساب می‌آید. زیرا پس از بیماری قلبی، سرطان در اكثر كشورهای دنیا مرتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد . سرطان در كشور ما روز به روز درحال افزایش است به طوری که بعد از تصادفات ، سرطان رتبه سوم دارد. بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی ایران بالاترین میزان شیوع سرطان را در خاورمیانه دارد.گاهی اوقات اخباری می شنویم که در برخی مناطق شیوع بعضی از سرطان ها بیشتر است مثلا شیوع سرطان مری در گلستان بیشتر از مناطق دیگر است ویا سرطان کولون و معده و مری شایع ترین نوع بیماری های گوارشی در ایلام است و یا سرطان معده کشنده ترین نوع سرطان در ایران است .حال این پرسش پیش می آید که علت شیوع سرطان چیست و چگونه می توان از بروز آن پیشگیری کرد . گرچه الگو های ناسالم تغذیه ای و مصرف سیگا ر به عنوان برجسته ترین علت سرطان مطرح می شود لیکن برنامه "سلامت باشید "یکشنبه 14 دی با حضور دکتر محمد جهانی فوق تخصص خون و سرطان به طور مبسوط به این موضوع می پردازد و از علل شیوع سرطان می گوید. بینندگان این برنامه می توانند جهت آگاهی دقیق در مورد این موضوع "سلامت باشید" را همراهی کنند.

این برنامه به همت گروه دانش و اقتصاد شبکه سه سیما است که هر روزبجز پنج شنبه و جمعه ساعت 9:30 روانه آنتن شبکه جوان می‌شود.


انتهای پیام/ اس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار