معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

هر طرح فناورانه که منجر به تجاری سازی محصول شود از آن حمایت میکنیم

دکتر زرقی گفت: مرکز تحقیقات پوست پتانسیل تحقیقات محصول محور را دارد و هر طرح فناورانه که منجر به تجاری سازی محصول شود از آن حمایت می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست شورایعالی مرکز تحقیقات پوست دانشگاه با اشاره به بودجه های مراکز تحقیقاتی گفت: میزان تخصیص بودجه با خروجی کارهای پژوهشی تناسب دارد و  هرچه بودجه کمتری اختصاص داده شود ،طبیعتا فعالیت های پژوهشی نیز به طور چشمگیری کاهش می یابد. 

وی در خصوص درخواست مراکز در خصوص تامین نیروی انسانی و اعتبارات افزود: درخصوص تامین پرسنل همواره پاسخ ها روشن است، در صورتی که نیروی غیر درمانی باشد و خود  مرکز هزینه ها را تقبل کند، معمولا ما نیز موافقیم و اگر مراکز افرادی را با phdدر قالب ضریب k  جذب کنند نیز می توانیم با آنها همکاری کنیم . درخصوص بودجه نیز اساسا به مراکز بودجه ای از ناحیه دانشگاه اختصاص داده نمی شود ولی با حمایت از طرحهای پژوهشی توسط دانشگاه، مراکز می توانند با رسیدن به عدد بودجه ای معقول، بخشی از هزینه ها و بکارگیری نیروها را تامین کنند. 

زرقی با بیان این که در صورت ارائه 5 طرح، معادل آن بودجه در اختیار مراکز قرار می گیرد و معاونت سقف هزینه های خروجی را در نظر می گیرد، افزود: اگر مرکز مجله ای را ارائه کند معاونت از آن حمایت می کند و تنها اساس استفاده از امکانات معاونت، ارائه  برون داد پژوهشی است. 

دکتر زرقی در سخنان خود خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات پوست پتانسیل تحقیقات محصول محور را دارد و هر طرح فناورانه که منجر به تجاری سازی محصول شود از آن حمایت می شود. 

وی در خاتمه به مراکز پژوهشی توصیه کرد در کلاسهای شرکت های دانش بنیان به منظور آشنایی با راههای تولید  محصول حضور یابند و از امکانات معاونت تحقیقات وفناوری دانشگاه در این خصوص بهره مند شوند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار