مرکل: احتمال دعوت پوتين به نشست گروه هفت وجود ندارد

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام کرد احتمال این که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به نشست آینده سران گروه هفت دعوت شود، وجود ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکل میزبانی این نشست سران را بر عهده خواهد داشت.

مرکل روز پنجشنبه در مصاحبه ای با یک روزنامه چاپ آلمان گفت : گروه هفت همواره خود را به عنوان جامعه ای از ارزش ها قلمداد کرده است .

صدراعظم آلمان خاطر نشان کرد : الحاق شبه جزیره کریمه، که نقض آشکار اصول حقوق بین الملل است، و رویدادها در شرق اوکراین، نقض های جدی این ارزش های مشترک است.

مرکل گفت به همین علت است که در این مرحله هیچ احتمال این که پوتین به نشست ماه ژوئن سران گروه هفت در باواریا دعوت شود، وجود ندارد.

مرکل همچنین بر این موضع خود تاکید کرد که اروپا نمی تواند لغو تحریم ها علیه روسیه را تا زمانی که دلایل اعمال آنها همچنان وجود دارد، در نظر گیرد.

مرکل گفت : در فصل بهار، ما در خصوص مسئله چگونگی برخورد با تحریم ها که تصمیم گرفتیم پس از اقدام روسیه به ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خود علیه این کشور اعمال کنیم، گفتگو خواهیم کرد.

وی افزود : با توجه به شرایط و اوضاع کنونی، این تحریم ها همچنان برقرار خواهد بود.

مرکل هفته گذشته اعلام کرد تا زمانی که همه عناصر موافقتنامه صلح دوازده ماده ای که سپتامبر گذشته بین اوکراین و شورشیان طرفدار روسیه امضا شد به طور کامل اجرا نشود، اروپا لغو تحریم ها را مد نظر قرار نخواهد داد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار