هم اکنون در بیش از 150 هزار هکتار پروژه های ساماندهی چرای دام در سامانه های عرفی استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی ،معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بیان اینکه بیشتر اجرای این عملیات در مراتع ییلاقی است، درباره اجرای طرح های مرتعداری گفت: هم اکنون نزدیک به 2 هزار هکتار مرتع در روستاهای گل تپه، حسین آباد قارقالو و علی بلاغی شهرستان ابهر و 2380 هکتار در روستای قلعه جوق سادات شهرستان ماهنشان تحت پوشش بیمه است.

گنج خانلو، افزود: علاوه بر نیروهای فعال در خصوص اجرای این پروژه در ادارات تابعه شهرستان ها از 10 نفر نیروهای قراردادی نیز استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی مشارکت مردم ضروری است، ادامه داد: جهت حفظ و توسعه منابع طبیعی با همکاری زنان روستایی برای مشارکت مردم و توانمند سازی جوامع محلی روستایی در روستاهای قزل تپه و حاجی کندی شهرستان زنجان با استفاده از گونه های اروشیا،کوخیا بوته ها و نهال­های تولید شده10 هزار اصله کاشته شده است.

وی کاشت گونه ها در روستاهای قزل تپه و ایده لو در20 هکتار مرتع را یادآور شد و افزود: اعتبار تخصیص یافته در طرح استانی بهبود و اصلاح مراتع کشور نزدیک به 134 میلیون تومان است.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: نظام بندی ، چرا ، دام ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.