مطالعه تجربی تاثیر محلول MIOX در گندزدایی آب

پژوهشگران استان کهگیلویه و بویراحمد موفق به انجام مطالعه تجربی تاثیر محلول MIOX در گندزدایی ‌آب آشامیدنی شدند.

سید نظام الدین حسینی مجری طرح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: در گند زدایی آب آشامیدنی تاثیر زیادی دارد، چنانچه تصفیه آب آشامیدنی شامل روش‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی است که در این بین تصفیه میکروبی به علت حذف میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زا از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

وی به کاربرد این طرح در صنعت اشاره کرد و افزود: از این محلول به عنوان گند زدا در تصفیه آب و فاضلاب استفاده می‌شود، همچنین برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و جلبک‌های تشکیل شده در برج‌های خنک کننده و استفاده به عنوان ماده ضد عفونی کننده در صنایع پزشکی نیز موثر است. 

حسینی تصریح کرد: این محلول از هیدرولیز آب و نمک بدست می آید و از مزایای استفاده از این محلول در گندزدایی آب آشامیدنی می‌توان به پایداری بالای کلر عدم ایجاد طعم و بوی نامطبوع در دوزاژ بالا، روش کار بسیار ساده، عدم خطرناک بودن محلول، از بین بردن سریع میکروارگانیسم‌ها قارچ‌ها، جلبک‌ها و کاهش تولید محصولات جانبی اشاره کرد. 

وی اظهار کرد: همچنین استفاده از این محلول در برج‌های خنک کننده و مبدل‌های حرارتی بیوفیلم‌ها و جلبک‌های تشکیل شده را از بین می‌برد و این محلول بر خلاف اغلب موارد ضد عفونی کننده دیگر، خاصیت خورندگی نداشته و حتی با پوست انسان نیز بسیار سازگار ا ست و استفاده از این محلول علاوه بر افزایش کارآیی باعث پایین آمدن هزینه‌های عملیاتی می‌شود. 



انتهای پیام/
برچسب ها: گندزدایی ، تصفیه ، محلول ، حرارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار