هم اکنون 200 فروند شناور تفریحی در مسیر قشم – هنگام به گردشگران زمستانی خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مانا، افشین عباس نژاد هنگامی اظهار داشت: جزیره هنگام به عنوان یکی از جاذبه های مهم جنوب کشور در میان مردم شناخته شده است و همین امر باعث شده تا در طول سال به ویژه نیمه دوم سال شاهد ورودحجم انبوه گردشگران به این جزیره باشیم.

وی با اشاره به اینکه بومیان ساکن جزیره عهده دار خدمات دهی به این گردشگران هستند، تصریح کرد: هیمن موضوع باعث شده تا بومیان جزیره در کنار شغل اصلی خود که معمولاً صیادی است فعالیت های مرتبط با گردشگری نیز داشته باشند.

وی گفت: جابه جایی مسافران از طریق قایق های تفریحی و گشت زنی در آبهای اطراف جزیره هنگام مهمترین اقدام جامعه محلی در راستای سرویس دهی به گردشگران است.

به گفته عباس نژاد هنگامی از آنجا که بومیان جزیره هنگام به خوبی بر جاذبه های دریایی جزیره هنگام آشنایی دارند، بنابراین خدمات آنها همواره مورد استقبال گردشگران واقع می شود.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی تصریح کرد: اسکله کندالو و شیب دراز دو نقطه ای هستند که مسافران می توانند از جزیره قشم وارد جزیره هنگام شوند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار، 120 فروند شناور از طریق اسکله کندالو و 80 فروند شناور تفریحی دیگر نیز از طریق اسکله شیب دراز به گردشگران خدمات ارائه می دهند.

به گفته مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام، تمام قایقدارانی که در اسکله کندالو مستقر هستند از بومیان جزیره هنگام و اکثر قایقداران اسکله شیب دراز از بومیان جزیره قشم هستند.

وی تصریح کرد: این میزان قایق در طول سال جوابگوی حضور گردشگران است اما در صورت نیاز از قایق های صیادی نیز برای جابه جایی گردشگران بهره خواهیم برد.

عباس نژاد هنگامی خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه بین 100 تا 500 نفر گردشگر به جزیره هنگام سفر می کنند که در ایام تعطیلات این تعداد به هزار نفر نیز می رسد.

وی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان مربوطه در بخش محیط زیست، نظارت بیشتری بر عملکرد قایقداران داشته باشند تا شاهد آسیب رسانی این افراد در امر محیط زیست دریایی نباشیم.

به گفته مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام، هم اکنون حفاظت از دلفین های اطراف جزیره هنگام به عنوان یکی از مهمترین پناهگاه دلفین های خلیج فارس بسیار حائز اهیمت است.

وی تاکید کرد: حفاظت از دلفین ها علاوه بر جنبه زیست محیطی آن از نظر اقتصادی و گردشگری برای بومیان جزیره هنگام نیز مهم است چرا که یکی از مهمترین دلایل سفر گردشگران به جزیره هنگام، بازدید از دسته های گروهی دلفین ها است که منظره فوق العاده ای را در آبهای خلیج فارس به وجود می آورند.

از جمله نقاط دیدنی جزیره هنگام تأسیسات بندری انگلیسی‌ها است. تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود. شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاکپشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند. تنها فعالیت اقتصادی در جزیره هنگام، که بيش تر اهالی از دیرباز به آن مشغول بوده اند، ماهیگیری بوده است. در حال حاضر با حضور گردش گران علاقه مند به دیدین زیبائی های طبیعی و گردشگری جزیره، ارائه خدمات به گردش گران نیز از جمله فعالیت های مردم محلی است./

انتهای پیام/
برچسب ها: شناور ، تفریحی ، جزیره ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار