معاون وزیر نفت در امور مهندسی، با اشاره به اینکه 5 فاز اسمی پارس جنوبی به ظرفیت 100 میلیون مترمکعب گاز به زودی افتتاح می‌شود، گفت: هنوز آمار دقیقی در خصوص میزان هدررفت انرژی بابت خوردگی در تجهیزات نفتی نداریم.

سید عماد حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به این که 5 فاز اسمی پارس جنوبی با ظرفیت تولید بیش از 100 میلیون متر مکعب گاز در روز به زودی به طور رسمی به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، روزانه 100 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال آینده نیز با افتتاح طرح‌های باقیمانده 100 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه خواهد شد به طوری که معادل همین میزان در سال‌های آینده نیز خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه سال آینده، فازهای جدید پارس جنوبی اولویت بندی خواهد شد گفت: پرونده توسعه فازهای پارس جنوبی تا پایان سال 96  بسته می شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی تاکید کرد: اجرای کار در پارس‌جنوبی در شدیدترین دوران تحریم و در مقطعی که قیمت نفت کاهش یافته، اتفاق افتاده است.

هنوز آماری در خصوص میزان هدررفت انرژی بابت خوردگی در تجهیزات نفتی نداریم

حسینی در خصوص برنامه وزارت خانه برای خوردگی تاسیسات و تجهیزات نفتی گفت: در این خصوص کمیته‌ای تشکیل داده و اساسنامه آن به امضای وزیر رسیده و معاونت مهندسی نیز ریاست کمیته را بعهده دارد.

وی افزود: جلسات منظم هفتگی با حضور چهار شرکت اصلی، پژوهشگاه صنعت نفت و HSE برای تصمیم گیری در زمینه خورگی برگذار می‌شود و مصوبات به شرکت‌های تابعه ابلاغ می‌شود.

حسینی تصریح کرد: هنوز آماری در خصوص میزان هدررفت انرژی بابت خوردگی تجهیزات نفتی در دست نیست اما برنامه ما این است که ۵ درصد GDP مدیریت شود. خوردگی در صنایع مختلف از جمله در صنایع نفت و گاز هرساله مبالغ سنگینی را جهت تعویض و یا تعمیر وسایل و ماشین آلات تحمیل می‌کند.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت: سالانه ۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور‌ها بر اثر خوردگی هدر می‌رود که از این میزان حدود یک پنجم آن در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار