مديرعامل آب و فاضلاب روستايی کهگيلويه و بويراحمد گفت: به دليل کاهش بارندگی هشتاد روستای کم آب اين استان با تانکر آبرسانی می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ فيض الله پاسره گفت: اين روستاها اغلب در بخش گرمسيري استان قرار دارند.

وي هدرروي آب در کهگيلويه وبويراحمد را بالاتر از استاندارد دانست و گفت: متاسفانه در برخي روستاها از آب شرب براي آبياري مزارع و باغات استفاده مي شود و يا از انشعابات غير مجاز استفاده مي کنند.

مديرعامل آب و فاضلاب روستايي کهگيلويه و بويراحمد افزود: هم اکنون هشت مجتمع آبرساني در مناطق مختلف کهگيلويه وبويراحمد در دست اجراست و تعداد روستاهاي تحت پوشش اين مجتمع ها يکصد و چهل و يک روستا با جمعيتي افزون بر سي و چهارهزار نفر است.

فيض اله پاسره شاخص برخورداري واقعي روستاهاي کهگيلويه وبويراحمد از آب آشاميدني سالم را هشتاد و هشت  درصد عنوان کرد و گفت: براي برخورداري نود و هفت درصدي روستاييان اين استان از نعمت آب آشامديني سالم افزون بر يکصد ميليارد تومان اعتبار نياز است.

وي ميزان خطوط انتقال شبکه هاي آبرساني در سطح روستاهاي کهگيلويه وبويراحمد را حدود بيست و شش هزار کيلومتر ذکر کرد و گفت: بيش از پنجاه درصد شبکه ها و خطوط انتقال در بخش آبرساني روستايي اين استان قديمي و فرسوده هستند.

حدود يکهزار روستا از مجموع يکهزار و ششصد و هفتاد و شش روستاي داراي سکنه در کهگيلويه وبويراحمد زير پوشش شرکت آب و فاضلاب روستايي هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، روستا ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار