ساروخانی گفت: بدهی بانک ملت از دولت 5هزار و 200میلیارد تومان است

5هزار و 2002میلیاردتومان از دولت طلب داریم/ وصول چک از طریق ATM درسال 94به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ساروخانی مدیر عامل بانک ملت در نشست خبری این بانک که به مناسبت سالگرد خصوصی سازی بانک برگزار شده بود اظهار داشت: پس از سال 58 که بانک ملت به بانکی دولتی تبدیل شد بزرگترین تحول این بانک در سال 87 رخ داد و بانک خصوصی شد و خوشبختانه در حال  حاضر بالاترین ارزش سهام را در بین بانک‌ها در بازار سرمایه دارها هستیم.

وی در ادامه افزود: در سال 93 بانک ملت دستاوردهای مهمی داشت که اهمیت فراوانی از نظر عملکرد این بانک دارد و در ارزشیابی سازمان مدیریت صنعتی بانک ملت به عنوان اولین بنگاه از نظر میزان دارایی‌ها در بین بیش از 500 شرکت انتخاب شد و از نظر حجم فروش رتبه اول را بین بانک‌ها کسب کردیم و علاوه بر آن در سال 93 جایزه مدیریت سلامت اداری توسط بانک ملت کسب شد.

جهش از بانکداری سنتی به سمت بانکداری جامع
ساروخانی در ادامه در خصوص تغییر مدل کسب و کار این بانک تصریح کرد: از سال 1391 بانک ملت در صدد تغییر مدل کسب و کار خود برآمد و از مدل بانکداری سنتی به بانکداری جامع و مبتنی بر بخش بندی مشتریان در نمود.

وی افزود: در این نوع بانکداری نیاز به درگاه جداگانه برای هر یک از مشتریان است در همین راستا بانک ملت مشتریان خود را به چهار دسته، شرکتی، تجاری، شخصی و اختصاصی تقسیم کرده است که هر یک نوعی از بانکداری خاص را می‌طلبد.

ساروخانی مدیرعامل بانک ملت در ادامه در خصوص خدمات نوین این بانک اظهار داشت: از جمله خدمات جدید بانک ملت می‌توان به تفاهم بانک با سازمان منطقه آزاد قشم اشاره داشت که با تفاهم صورت گرفته کارتی برای این سازمان طراحی شد که هم می‌توان به عنوان کارت شناسایی،‌ پرداخت و... در منطقه آزاد قشم استفاده کرد علاوه بر این سامانه ارز مسافرتی توسط بانک ملت راه‌اندازی شد که مشتریان می‌توانند در منازل و محل کار خود نسبت به خرید ارز مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند و هنگام حضور در فرودگاه ارز لازم را دریافت نمایند و خوشبختانه این سامانه به بهره برداری رسید و حدود یک میلیون و 500هزار نفر از این سامانه تا به امروز استفاده کرده‌اند.

ساروخانی در خصوص سرمایه گذاری‌های این بانک در بخش انرژی تصریح کرد: ارتباط ویژه‌ای بین بانک ملت وبخش انرژی کشور وجود دارد به گونه‌ای که در سال 1391درحوزه پارس جنوبی درفازهای 20 و 21 حدود 5 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد و در سال جاری هم تامین مالی فاز 13 پارس جنوبی را با 2 میلیارد دلار آغاز کرده‌ایم علاوه بر آن طبق رایزنی‌های صورت گرفته با صندوق توسعه ملی تامین مالی پالایشگاه اصفهان را در دستور کار داریم اما به طور کامل قطعی نیست.

سامانه کشف تقلب و مبارزه با پولشویی در بانک ملت
مدیرعامل بانک ملت در ادامه در خصوص فعالیت‌های این بانک در زمینه تولید نرم افزار بانکی گفت: بانک ملت موفق شد سامانه کشف تقلب را تولید کند که در اداره کل بازرسی بانک مستقر است تا به صورت لحظه‌ای شعب بانک را مورد بررسی قرار می‌دهد و در امر پیشگیری از تخلفات کمک ویژه‌ای به سیستم بانک ملت می‌کند و علاوه بر این از سامانه مبارزه با پولشویی نیز بهره برداری شده است.

بانک ملت 27 میلیون مشتری دارد
ساروخانی در خصوص تعداد مشتریان این بانک و تعداد حساب‌های آنها اظهارداشت: تعداد کل مشتریان 27میلیون مشتری که جمعا 40 میلیون حساب را تشکیل می‌دهندو علاوه بر این 5میلیون نفر از مشتریان از طریق ابزارهای غیر حضوری با بانک در ارتباط هستند و 3میلیون از طریق همراه بانک و 2 میلیون و 800 از طریق تلفن بانک.

دریافت چک از طریق ATM
وی در ادامه در خصوص ATM های بانک و خدمات ارائه شده توسط آن اظهار داشت: 3هزار و 700دستگاه ATM داریم که به دنبال افزایش تعداد و قابلیت‌های آن هستیم به گونه‌ای که سعی داریم قابلیت‌های آنرا به مانند کشورهای دیگر افزایش دهیم و از جمله برنامه‌های ما دریافت چک به وسیله دستگاه‌های ATM درسال 94 است.

وی در خصوص نرخ سود سپرده‌ها اظهار داشت: متاسفانه این نابسامانی موجود در نرخ سود بانکی با سیاست‌ها و اهداف بانک ملت همخوانی ندارد و ما سعی داریم طبق سیاست‌های بانک مرکزی قدم برداریم زیرا کاهش نرخ سود بانکی در ظاهر به ضرر مشتریان اما در روند فعالیت‌ها به نفع آنها می‌باشد و متاسفانه موسسات غیر متشکل پولی با برهم زدن این نظم باعث شدند برخی بانک‌ها در جهت روند اشتباه حرکت کنند و باعث افزایش قیمت تمام شده پول شوند.

ساروخانی در پایان اظهار داشت: 5 هزار و 200 میلیارد تومان از دولت طلبکار هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ملت ، بدهی ، چک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار