نقشینه گفت: طی امروز و فردا سامانه بارشی در جنوب غرب، دامنه هاي جنوبی و مرکزي زاگرس، مرکز، جنوب و نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود که به تناوب سبب بارش باران ورعد و برق و در مناطق سردسیر بارش برف خواهد شد، ضمن اینکه به همراه نفوذ جریان هاي شمالی بارش ها در سواحل دریاي خزر و دامنه هاي البرز ادامه خواهد داشت.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز "سه شنبه 28 بهمن ماه 93" اعلام شد که طی امروز و فردا سامانه بارشی در جنوب غرب، دامنه هاي جنوبی و مرکزي زاگرس، مرکز، جنوب و نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود که به تناوب سبب بارش باران ورعد و برق و در مناطق سردسیر بارش برف خواهد شد، ضمن اینکه به همراه نفوذ جریان هاي شمالی بارش ها در سواحل دریاي خزر و دامنه هاي البرز ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: امروز بارشها در برخی نواحی شمال غرب و غرب کشور نیز ادامه دارد که از اواخر وقت امروز از مقدار ابرها در این نواحی کاسته می شود و شدت بارشها روز شنبه در کرمان، شرق فارس، جنوب یزد، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوي و خراسان شمالی و گیلان است و روزیکشنبه در سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی وشرق خراسان رضوي خواهد بود.  

کارشناس هواشناسی گفت: روز دوشنبه با عبور سامانه از نیمه غربی کشور، در برخی نواحی استانهاي واقع در نوار شرقی کشور بارشرخ خواهد داد و طی امروز و فردا براي پاره اي نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاك پیش بینی می شود همچنین طی همین مدت در برخی مناطق جنوب غرب وجنوب کشور نیز باد و گرد و خاك رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد .

وی ادامه داد: امروز  و فردا دریاي خزر مواج و طوفانی است و همچنین امروز نیمه شرقی خلیج فارس، دریاي عمان و در روزهاي یکشنبه و دوشنبه خلیج فارسو دریاي عمان مواج خواهند بود.

ایشان تصریح کرد: امروز بارش باران و برف در استانهای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی ،  کرمان، ایلام، کرمانشاه، شرق فارس و شرق سمنان  و بارش باران در استانهای هرمزگان، خراسان جنوبی، یزد و  غرب سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست، لذا توصیه می شود اقدامات و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

نقشینه با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد و فردا، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد و روز دوشنبه، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد پیش بینی می شود همچنین دمای تهران طی روزهای آینده به 2 درجه زیر صفر خواهد رسید.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

1

7-

فارس

12

5

آذربایجان غربی

4

8-

قزوین

5

9-

اردبیل

2-

9-

قم

11

4

اصفهان

9

2-

کردستان

4

5-

البرز

8

6-

کرمان

17

11

ایلام

3

7-

کرمانشاه

2

4-

بوشهر

28

14

کهکیلویه و بویراحمد

4

4-

تهران

10

0

گلستان

13

3

چهارمحال و بختیاری

5

13-

گیلان

4

1-

خراسان جنوبی

19

5

لرستان

11

1

خراسان رضوی

12

5

مازندران

9

5

خراسان شمالی

8

0

مرکزی

5

8-

خوزستان

15

10

هرمزگان

30

23

زنجان

0

8-

همدان

11

6-

سمنان

11

5

یزد

16

3

سیستان و بلوچستان

28

17

 

 

 

             

انتهای پیام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، تهران ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار