امروز مجید سر سنگی مدیر عامل خانه هنرمندان برنامه‌های سال 94 تماشاخاه‌ی ایرانشهر را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، امروز نشست خبری برنامه‌های سال 94 تماشاخانه‌ی ایرانشهر و مراسم رونمایی از سایت گیشه نت با حضور «مجید سر سنگی» مدیر عامل خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر در خانه‌ی هنرمندان برگزار شد.
 
مجید سرسنگی رئیس تماشاخانه‌ی ایرانشهر ابتدا با اشاره به درخواست‌های بیش از 400 نمایش برای اجرا در این تماشاخانه اظهار داشت: درخواست‌هایی که برای اجرا در ایرانشهر به ما شده، تناسبی با تعداد سالن‌هایمان ندارد. به همین خاطر با اولویت بندی اجرا‌ها، تا مهرماه هرسال درخواست را جمع بندی می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: درخواست‌ها تا پایان مهم جمع بندی می‌شود و تا پایان آذر و دی ماه قرارداد‌ها می‌بندیم.
 
سرسنگی در خصوص اولویت بندی برای اجراهای تماشاخانه «سرسنگی» گفت: اولویت نخست ما حرفه‌ای بودن کارگردان است و بعد از‌ آن متن را مرد بررسی قرار می‌دهیم، همچنین هر گروه نمایشی تا پایان مهر ماه سال 94 فرصت دارند تا درخواست‌های خود را اعلام کنند.
 
وی افزود: برای حل برخی مشکلات تئاتر در سال 94 موضوعاتی را برای نمایش‌های اجرایی جزء اولویت‌ها قرار دادیم و تبدیل سریال‌های تلویزیونی یا سینمایی پر مخاطب به تئاتر نتیجه‌ی تجربه‌ای است که در سفر به ژاپن کسب کردم.
 
سرسنگی بیان کرد: در سال 95 نیز تئاتر و ادبیات جزء موضوعات نمایش‌های تماشاخانه‌ای ایرانشهر قرار خواهد گرفت، چرا که تبدیل رمان‌ها و داستان‌ها به تئاتر اتفاق بسیار خوبی را رقم می‌زند.
 
وی با اعلام خبری مبنی بر اعطای گواهینامه تهیه کنندگی تاکید کرد: یکی از مشکلات تئاتر این است که تهیه کننده جایگاه خوبی ندارد و لذا ما در سال 94 برنامه‌ای برای اعطای تهیه کنندگان تئاتر اجرایی خواهیم داشت.
 
سرسنگی تصریح کرد: امسال به نمایش‌های برتر سال جایز‌ه‌ای تحت عنوان جایزه ایرانشهر خواهیم داد، همچنین جوایزی برای بازیگران موفق نیز در نظر گرفتیم.
 
وی با اشاره به تهیه کتاب سال ایرانشهر بیان کرد: مجموعه نمایش‌های ایرانشهر از سال 90 تا 93 در کتاب جمع آوری می‌شود تا منتقدان و هنرمندان بتوانند از این کتاب به عنوان منبع مناسب استفاده کنند.
 
سرسنگی عنوان کرد: فصل اول اجراهای سال 94 در سالن سمندریان با نمایش‌های «مضمون پنجم» به کارگردانی رضا صابری، نمایش «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری و دو نمایش «تا ابدیت» به کارگردانی مسعود دلخواه و نمایش «روال عادی» به کارگردانی خاکی اجرا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: نمایش «هم نام» به کارگردانی مازیار میری از 28 خرداد تا 6 مرداد،‌ نمایش «پلهوان اکبر» به کارگردانی ناصر کامکار از 9 مرداد تا 12 شهریور، نمایش «تار توپ» از 15 شهریور تا 19 مهر ماه به روی صحنه خواهد رفت.
 
سرسنگی در خصوص کارگردانی اجرای یک نمایش در سال آینده بیان کرد: 15 شهریور ماه نیز دو اجرای نمایش سهیلا گلستان و نمایشی با موضوع «دفاع مقدس» به کارگردانی خودم خواهم داشت.
 
وی بیان کرد: قصد داریم در محرم و صفر سال آینده سریال «شب دهم» را به کارگردانی حسن فتحی به روی صحنه ببریم، اما بعد از محرم و صفر نمایش «خواب در فنجان خالی» به کارگردانی کیومرث مرادی به روی صحنه می‌رود.
 
همچنین فصل آخر اجراهای سالن سمندریان در ایرانشهر با نمایش «برف» به کارگردانی «پیمان معادی» و قصه‌ی «میان رودان» به کارگردانی «علی شمس» به پایان می‌رسد.
 
وی در خصوص اجراهای سالن ناظر زاده کرمانی گفت: فروردین و اردیبهشت سال 94 در سالن ناظر زاده کرمانی، نمایش «رام کردن سرکش» به کارگردانی مریم کاظمی، نمایش «دست نیافتنی‌ها» به کارگردانی رضا کوشک جلالی به روی صحنه می‌روند. همچنین از اول تیر ماه تا 9 مرداد دو نمایش به کارگردانی حسن معجونی و لیلی رشیدی اجرا می‌شود.
 
سرسنگی تصریح کرد: در شهریور ماه نیز دو نمایش به کارگردانی خسرو احمدی و پریسا مقتدی در سالن ناظر زاده اجرا خواهد شد و همچنین از 24 شهریور تا 8 آبان ماه قرار بود نمایش رضا ثروتی اجرا شود که متاسفانه لغو شده و باید جایگزین کنیم. از 12 آبان تا 17 آذر نمایش «برنارد مرده» به کارگردانی علی سرابی و در تاریخ 22 آذر تا 28 دی نمایش «مد آ» به کارگردانی رضا گوران اجرا می‌شود.
 
وی در خصوص نمایش‌های پایانی سال 94 در سال ناظر زاده کرمانی گفت: در بهمن ماه در نمایش ملاقات بانوی سالخورده به کارگردانی هادی حجازی فر و نمایشی به کارگردانی محمدرضا اصلی اجرا می‌شود. همچنین در بهمن و اسفند ماه نیز نمایش‌هایی از میر منتظمی و ملکی جو به روی صحنه خواهد رفت.
 
سرسنگی در پایان در خصوص گیشه نشست تماشاخانه‌ی ایرانشهر گفت: این سایت منحصر به فردترین سایت فروش بلیت در قیمت‌های مختلف خواهد بود و می‌تواند بیش از 100 واقعه هنری را حمایت کند و تنها مختص تماشاخانه ایرانشهر نخواهد بود.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، ایرانشهر ، گیشه نت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار