سازمان ملل فاش کرد در سال 2011 نامه نگاری‌هایی با رژیم بحرین درباره اقدام این رژیم در تخریب میدان اللؤلؤه منامه داشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری «العهد»، سازمان ملل اعلام کرد رژیم بحرین به هیچ یک از نامه‌های این سازمان درباره تخریب میدان اللؤلؤه در سال 2011 پاسخ نداد. 

سازمان ملل تاکید کرد سه نفر از گزارشگران این سازمان در زمینه‌های حقوق فرهنگی، آزادی بیان و آزادی تجمع صلح آمیز نامه‌هایی را برای رژیم بحرین در ماه ژوئیه آن سال ارسال کردند و شصت روز به منامه برای پاسخ دادن به این نامه ها فرصت دادند، اما رژیم حاکم به این نامه‌ها پاسخی نداد. 

بر اساس سندی که سازمان ملل منتشر کرد، این گزارشگران ویژه از اقدام رژیم بحرین در تخریب میدان اللؤلؤه که نماد درخواست آزادی و دموکراسی برای مردم بحرین بود، ابراز نگرانی کردند و از رژیم حاکم خواستند تا به آزادی بیان و آزادی تجمع مسالمت آمیز احترام بگذارد و به مردم اجازه دهد به این میدان برسند. 

رژیم بحرین پس از تخریب میدان اللؤلؤه، سکه‌هایی را که هم تصویر میدان اللؤلؤه بر روی آن حک شده بود، جمع آوری کرد. 

در گزارش سازمان ملل آمده است: از آن زمان تاکنون تصاویر میدان اللؤلؤه بر روی دیوارهای روستاها و شهرهای بحرین به چشم می خورد و رژیم حاکم با پخش تصاویر ویران کردن این میدان تلاش می کند روحیه مردم را تضعیف کند. 

این گزارشگران سازمان ملل به شدت از تخریب نماد مردمی دموکراسی در بحرین و محدود شدن آزادیهای بیان در این کشور ابراز نگرانی کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار