صد‌ها تن از فعالان کویتی روز دوشنبه با تجمع در برابر ساختمان پارلمان کشورشان در پایتخت، آزادی یک چهره مخالف سر‌شناس و همچنین اجرای اصلاحات دموکراتیک در کشورشان را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، صد‌ها تن از هواداران جناح مخالف کویت روز دوشنبه در حمایت از یک شخصیت برجسته این جناح که در بازداشت به سر می‌برد، تظاهرات کردند. 

صد‌ها تن از فعالان کویتی روز دوشنبه با تجمع در برابر ساختمان پارلمان کشورشان در پایتخت، آزادی یک چهره مخالف سر‌شناس و همچنین اجرای اصلاحات دموکراتیک در کشورشان را خواستار شدند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز از مقامات کویت خواستند مسلم البراک، از نمایندگان پیشین پارلمان کویت را که هفته گذشته دوره محکومیت حبس دو ساله خود را به جرم توهین به امیر کویت آغاز کرد، آزاد کنند. 

چندین تن از نمایندگان پیشین پارلمان کویت متعلق به جناح مخالف نیز در این تجمع که در برابر مقر پارلمان برگزار شده بود، شرکت کردند. حدود دو هزار نفر از فعالان جناح مخالف کویت از جمله ده‌ها زن در این تجمع حضور داشتند. این تظاهرات بدون حادثه به پایان رسید. 

بدر الدهوم، نماینده پیشین پارلمان کویت که در این تظاهرات شرکت کرده بود، تاکید کرد: «این آغاز موج جدید اعتراضات در کویت است. جناح مخالف در نظر دارد تظاهرات مشابه دیگری نیز دوشنبه هر هفته برگزار کند». 

این عضو پیشین پارلمان کویت تاکید کرد: «ما آزاد سازی مسلم البراک و دیگر فعالان بازداشت شده، انحلال پارلمان و دولت، لغو قانون انتخابات و برگزاری انتخابات جدید را در کشور خواستار هستیم». 

سامر الجدایی، وکیل مدافع البراک روز سه شنبه اعلام کرد: «دیوان عالی کویت امروز سه شنبه رسیدگی به درخواست تجدید نظر در حکم البراک را آغاز کرد اما تصمیم گیری درباره درخواست وکلای مدافع وی را در خصوص آزادی مشروط این نماینده سابق پارلمان به هفته آینده موکول کرد». 

دستگاه قضایی کویت البراک را که دبیر کل جنبش اقدام مردمی کویت است، به بیان اظهارات توهین آمیز به امیر کویت متهم کرده است. در جریان یک نشست انتخاباتی که اکتبر سال دو هزار و دوازده در کویت برگزار شده بود، این عضو پیشین پارلمان کویت به شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت، و همچنین دولت کویت درباره اصلاح قانون انتخاباتی کشور هشدار داده بود. به رغم مخالفت‌های مسئولان جناح مخالف کویت، این قانون در ‌‌نهایت اصلاح شد و احزاب مخالف کویت انتخابات پارلمانی را تحریم کردند. 

از سال دو هزار و دوازده در پی شکل گیری بهار عرب در برخی از کشورهای منطقه، تظاهرات اعتراض آمیز گسترده‌ای با حضور ده‌ها هزار تن از مخالفان کویتی در این کشور برگزار شد. از‌‌ همان زمان مقامات کویت تلاشهای گسترده‌ای را برای سرکوب مخالفان آغاز کردند. به رغم اعتراضات سازمان‌ها و انجمن‌های مدافع حقوق بشر در کویت، ده‌ها تن از فعالان مخالف کویتی محاکمه و به احکام سنگین حبس محکوم شده‌اند. 

در همین راستا دولت کویت سپتامبر گذشته ملیت چندین تن از چهره‌های سر‌شناس جناح مخالف از جمله سعد العجمی، سخنگوی جنبش اقدام مردمی، را سلب کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کویت ، تظاهرات ، مخالفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار