تاکید نماینده فائو بر اجرای توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره منابع طبیعی

نماينده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ايران در مراسم درختکاری که امروز در تهران با عنوان جشن تولد زمين برگزار شد، بر اهميت و ضرورت پيروی از توصيه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم تلاش جمعی برای حفاظت از منابع طبيعی و جنگل‌های کشور تاکيد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، دکتر سرج ناکوزي، نماينده فائو در جمهوري اسلامي ايران در مراسمي با حضور مسئولان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور، وزارت آموزش و پرورش، سازمان محيط زيست و جمع کثيري از دانش آموزان مدارس تهران در اردوگاه دانش آموزي شهيد باهنر تهران به مناسبت هفته منابع طبيعي برگزارشد، افزود: با پيروي و بکارگيري توصيه هاي مقام معظم رهبري بياييد تمام تلاشمان را براي کاشت درختان بيشتر بکار گيريم و اجازه ندهيم جنگل ها، مراتع و محيط زيست سبز مان در شهرها و حاشيه شهرها تخريب شود.

به گزارش دفتر نمايندگي سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد - فائو در جمهوري اسلامي ايران، وي با بيان اينكه ايران به عنوان کشوري نمونه در جهان يک هفته کامل را به گراميداشت منابع طبيعي اختصاص مي دهد، خاطر نشان کرد: مراسم گراميداشت منابع طبيعي نه تنها نشان دهنده اهميتي است که کشور براي حفاظت از محيط زيست قائل مي شود، بلکه نشان دهنده جايگاه فرهنگي عميق محيط زيست و ارتباط حيات بشر با منابع طبيعي اين سرزمين است.

ناکوزي در بخش ديگري از سخنانش به سهم با ارزش جنگل ها و درختان در پايداري و حفاظت از حيات بشري پرداخت و گفت: جنگل ها و درختان تامين کننده هواي پاکي  است که تنفس مي کنيم و آبي است که مي نوشيم.

وي افزود: اين منابع مهمترين ميزبان و حفاظت کننده گونه هاي زيستي زمين محسوب مي شود و نقش مدافع طبيعي ما را در برابر تغييرات آب و هوايي ايفا مي کند و از اين منظر نيز به واسطه وجود درختان و جنگل ها، زندگي براي ما ممکن و پايدار شده است.

سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد (فائو) به عنوان نهاد تخصصي سازمان ملل در خصوص مسائل مربوط به جنگلداري  در شانزدهمين کنفرانس خود در سال 1971 روز جهاني ويژه اي را براي جنگلداري بنيان نهاد و هر سال با گراميداشت روز 21 مارس (اول فروردين و سال نوي ايراني) در قالب « روز جهاني جنگل ها» به تبيين اهميت فعاليت هاي جامعه جهاني در خصوص توسعه پايدار جنگل ها مي پردازد.

در شصت و هفتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در فوريه سال 2013 اين مجمع اهميت روز جهاني جنگل ها را به رسميت شناخت و با تصويب قطعنامه اي فائو و مجمع جهاني جنگل سازمان ملل را به عنوان مسئول اصلي ارتقاي سطح آگاهي ها در باره تقويت مديريت حفاظت و توسعه پايدار جنگل و درختان خارج از جنگل براي نسل هاي کنوني و آينده برگزيد.

هر سال در هفته منابع طبيعي در کشور، فائو با همکاري وزارت خانه هاي دولت جمهوري اسلامي ايران با هدف ارتباط و اطلاع رساني در سطوح مختلف، از جمله جوامع محلي و مدارس، به تبيين ضرورت مديريت مسئولانه منابع طبيعي کشور به دليل اهميت حياتي آنها براي نسل هاي آينده مي پردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار