مدیرعامل شرکت توانیر گفت: عزم صنعت برق برای گسترش ارتباط الکتریکی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق کابل دریایی و اتصال به شبکه برق اروپا از طریق کشورهای شمالی همچون ارمنستان و روسیه است.

همایون حائری مدیر عامل شرکت توانیر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: ارتباط الکترونیکی شبکه برق کشور با تمامی همسایه‌ها در مرز خاکی، محوریت تبادل انرژی برق در منطقه است که این امر نشان از شاخص بالای کیفی صنعت برق کشورمان است.

وی با بیان این که وضعیت شبکه برق در زمینه کنترل و هدایت شبکه در رده جهانی است افزود: عزم صنعت برق برای گسترش ارتباط الکتریکی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق کابل دریایی و اتصال به شبکه برق اروپا از طریق کشورهای شمالی همچون ارمنستان و روسیه است.

حائری اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات طراحی، ساخت و نصب راه اندازی کابل برق زیردریایی بین ایران قطر عمان و امارات به وسیله یک مشاور بین‌الملل در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تبادل انرژی برق با امارات و قطر امکان اتصال شبکه برق ایران به کشورهایی مانند عربستان و مصر نیز فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر در پایان خاطر نشان کرد: میزان صادرات برق کشور سالانه حدود 8 میلیارد کیلو ولت ساعت است که 2 تا 3 درصد برق تولیدی کشور را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اتصال ، شبکه ، برق ، ایران ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار