در بودجه سال جدید میزان اعتبارات به پروژه های کشاورزی افزایش داشته درصورتی که حجم این پروژه ها نسبت به قبل کمتر شده است.

هدایت الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت:طبق اعتبارات داده شده به بخش کشاورزی میتوان دریافت حجم پروژه های مربوطه کاهش پیدا کرده ولی تخصیص اعتبارات  در سال 94 بهتر و بیشتر صورت گرفته است.

وی گفت:در سال گذشته که شرایط تحریم بر اقتصاد حاکم بود تخصیص اعتبارات حدود 20درصد بود و چندان مطلوب به نظر نمیرسید.ولی امسال تخصیص منابع مالی به بخش کشاورزی بهتر و بیشتر بوده است.

میرمرادزهی عنوان کرد: باید توجه داشت که هنوز با این اعتبارات نمیتوانم تحولی عظیم در کشاورزی ایجاد کنیم.باید نیاز های کشور شناسایی شود و مطابق آن اعتبارات در اختیار قرار گیرد، آن موقع میتوانیم انتظار تحول را داشته باشیم.

وی درخصوص وضعیت آب کشاورزی نیزگفت: اولین و بنیادی ترین نیاز کشور آب است.باید آب را به درستی و بهینه مصرف کرد و سپس کشاورزی را رونق بخشید.تخصیص اعتبارات باید بگونه ای باشد که آب کنترل شود و طبعا شاهد تحولات عظیمی در بخش کشاورزی باشیم چون آب است که سطح زیر کشت را افرایش میدهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، کشاورزی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار