يكي از مسئولان اتحاديه نانوايان سنگکي تهران با استقبال از آزادپزي 20 درصدي گفت: يکي از مؤثرترين راه ها براي بهبود کيفيت نان، ساماندهي قيمتهاست و طرح آزادپزي 20 درصدي به تحقق آن کمک مي کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ فرجام يكي از مسئولان اتحاديه نانوايان سنگکي تهران گفت: بيش از 70 درصد نانوايي هاي سنگکي تهران توانسته اند در طرح آزادپزي 20 درصدي با موفقيت عمل کنند و حدود 30 درصد بقيه هم که وارد آزادپزي شده اند بايد تلاش کنند به کيفيت لازم برسند.

وي تأکيد کرد: اين روند کمک مي کند نانوايان براي بهبود کيفيت تلاش کنند در غير اين صورت بازار خود را از دست خواهند داد و از اين صنف خارج خواهند شد.

فرجام گفت: آزاد پزي کمک مي کند نانوايان براي تهيه آرد خود آزادي عمل داشته باشند و از آرد بهتر استفاده کنند.

وي افزود: البته براي بهسازي ساختار نانوايي در جهت آزادپزي و بهبود کيفيت وام و تسهيلاتي هم داده مي شود اما انتظار داريم تخصيص اين وامها با نظارت اتحاديه باشد تا نانوايي هايي که توانمندي دارند بتوانند از اين وام بهره مند شوند.

فرجام گفت: اين طرح براي اينکه به تکامل برسد به زمان نياز دارد و البته ممکن است در برخي نانوايي ها نيز که در تهران به 130 واحد آزاد پزي سنگکي (از 800 واحد نانوايي سنگکي) مي رسد، مشکلاتي از نظر کيفيت داشته باشيم که به شهروندان اطمينان مي دهيم اين موارد برطرف خواهد شد.

وي افزود: قيمت نان سنگک ساده در طرح آزاد پزي از 800 تومان به 1300 تومان و نان کنجدي هم به 1500 تومان رسيده است.

فرجام گفت: البته برخي نانوايي ها ممکن است در اين روند نتوانند هزينه خود را جبران کنند و مجبور شوند از صنف بيرون روند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار