نخستین نشست مشترک دولت و مجلس در سال جاری به میزبانی پاستور برگزار شد.

اختلاف سلیقه‌ها و دلواپسی‌ها پیرامون مذاکرات هسته‌ای نباید باعث دو قطبی شدن جامعه شود/ رفع تحریم‌ها، اشتغال زایی و رونق اقتصادی از اهم موضوعاتبه گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ نخستین نشست مشترک دولت و مجلس در سال جاری به میزبانی پاستور برگزار شد.

"محمد باقر نوبخت" سخنگوی دولت در پایان نشست مشترک مجلس و دولت در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه اظهارنظرهایی از سوی نمایندگان مجلس و دولت مطرح شد که راه را برای اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب هموار می کند.  
 
سخنگوی دولت افزود: در این جلسه تاکید شد ضمن این که باید در مذاکرات هسته ای بتوانیم حقوق ملت ایران را استیفا کنیم باید در بحث توسعه اشتغال و کاهش تورم هم گام برداریم.  
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور هم چنین گفت: در این جلسه دوستان رایزنی می کردند که چه طور می شود در چند ماه باقی مانده به مذاکرات هسته ای که در آن جزییات مطرح خواهد شد منافع ملی مورد توجه قرار گیرد و انتظارات مردم برآورده شود

براساس این گزارش؛ "غلامعلی حدادعادل" که در این جلسه مشترک به نمایندگی از فراکسیون اصولگرایان مجلس سخن گفت، تاکید کرد: در جلسه امشب موضوع مذاکرات هسته ای بیش از سایر موضوعات مورد توجه قرار گرفت. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ضروری است که اختلاف سلیقه ها و دلواپسی ها پیرامون مذاکرات هسته ای باعث دو قطبی شدن جامعه نشود؛ چرا که دشمن می خواهد با استفاده از اهرم تحریم جامعه ما را دو قطبی کرده و در سیاست ما دخالت کند.  
 
"بهروز نعمتی" سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای پنجمین جلسه مشترک دولت و مجلس را بسیار مثبت و سازنده توصیف کرد و گفت: این جلسه یکی از متفاوت ترین جلسات مجلس و دولت بود مذاکرات هسته ای اشتغال زایی رونق اقتصادی و موضوع تحریم ها از اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.  
 
"ابراهیم کارخانه ای" عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در پایان این جلسه بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر مجلس و دولت تاکید کرد و گفت: این جلسات باید به سمت اثرگذاری هر چه بیشتر حرکت کرده و از حالت تشریفاتی خارج شود.

"شهیندخت مولاوردی" معاون رئیس جمهور در امور زنان در پاسخ به این سوال که این جلسات چه خروجی اجرایی برای مردم خواهد داشت گفت: نباید انتظار خروجی عملیاتی یا اجرایی از این قبیل جلسات داشته باشیم؛ برگزاری این قبیل جلسات زمینه همدلی و همزبانی بین دولت و مجلس را ایجاد می کند و جلسات مشترک هر حوزه بین مجلس و دولت در تمام ماه ها و هفته های سال برگزار می شود که خروجی های مورد نظر از آن جلسات بیرون خواهد آمد. 

شایان ذکر است؛ غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس و غلامرضا تاج گردون که از کمیسیون برنامه و بودجه است در جلسه سخنرانی کردند.

هم چنین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولات در جمع اعضای مجلس و دولت سخنرانی کردند. 

این جلسه حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید همزمان با اذان مغرب به پایان رسید و نمایندگان پس از اقامه نماز به ضیافت شام رفتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، نوبخت ، نعمتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار