جلسه مسئولان سازمان لیگ و مدیران باشگاه‌ها امروز در محل کمپ تیم‌های ملی برگزار شد.

قطع همکاری با دلال‌ها موضوع اصلی بحث امروزبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جلسه تاج رئیس سازمان لیگ با حضور مدیران تیم‌های لیگ برتری ساعت 10 صبح امروز در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد قرار است در این جلسه در خصوص بحث های مهمی از جمله مصوبه ای که در شورای امنیت ملی کشور و هیئت وزیران ارائه شده بحث و تبادل نظر صورت بگیرد از جمله موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه می توان به رسیدگی به وضعیت آمار و اطلاعات لیگ، اقتصاد مقاومتی و جوان گرایی که سال گذشته با هم اندیشی مدیران به وقوع پیوسته اشاره کرد.
 
موضوع دیگری که قرار است مسئولان سازمان لیگ و مدیران باشگاه ها درباره آن به بحث و تبادل نظر بپردازند رسیدگی به وضعیت حضور بازیکن خارجی است که این بازیکن با انجام 8 دقیقه بازی در لیگ فوتبال کشور ما 400 میلیون تومان دریافتی مطالبات داشته است، همچنین محدودیت تیم‌ها برای اردوهای تیم ملی در خارج از کشور و قطع همکاری با دلال ها و واسطه ها و همکاری با آژانس های دارای مجوز از دیگر موضوعاتی است که در جلسه امروز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

کفاشیان، تاج، بهروان، ساکت، نژاد فلاح، نظری جویباری، شیعی، احمد ابراهیمی، رحیمی، آذری، عباسی، خلیلیان، نصیرزاده افراد حاضر در جلسه امروز هستند.

**عابدینی: هدایتی را برای پولش دوست دارند نه خودش!/هر جا منافع پرسپولیس باشد کمک می‌کنم

امیر عابدینی پس از پایان جلسه هم اندیشی مسئولان سازمان لیگ و باشگاه ها اظهار داشت: جلسات بین مسئولان سازمان لیگ و مدیران باشگاه ها همچنان ادامه خواهد داشت و با توجه به هم اندیشی که در این جلسه وجود داشت سوالاتی توسط سازمان لیگ طراحی شده بود و در اختیار باشگاه ها قرار گرفته بود و جلسه بسیار مفیدی بود که در آن باشگاه مستندات خود را نیز ارائه دادند.

وی بیان کرد: محور بحث اصلی در جلسه در خصوص اقتصاد مقاومتی بود و بیشتر نقطه نظرات در قالب بستر فوتبال بود و تمام مسائل ریز و درشت مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی گفت: با این حال این جلسه یک اشکال داشت و ای کاش قبل از برگزاری آن یک تلفیق از نظرات که به صورت مکتوب در آمده بود انجام می‌شد و بعد به این جلسه می‌رسیدیم.
 
عابدینی تصریح کرد: بحث های مطرح شده در جلسه در خصوص این بود که چگونه بودجه را با هرم درآمد یکی کنیم و از طرفی دیگر کاری صورت گیرد که سازمان لیگ و باشگاه ها درآمد زایی داشته باشند.
 
وی در مورد یکی بودن مدیربرنامه‌های کی‌روش با برخی بازیکنان تیم ملی گفت: من در این زمینه اظهارنظر نکرده بودم بلکه گفته بودم انتخاب بازیکن با از بین بردن بازیکن متفاوت است.

وی درباره حضور بانوان در مکان های ورزشی افزود: نقش فدراسیون و سازمان لیگ در خصوص این مسئله کمرنگ خواهد بود و مجلس شورای اسلامی باید مصوبه‌ای را اعلام کند تا در این صورت بانوان به غیر از حضور در قالب های اجتماعی و سیاسی در سالن های ورزشی نیز حضور داشته باشند اما متاسفانه با مسائلی که رخ داده این قضیه منتفی شده و من فکر می کنم که یک نقش بالاتر باید برای بازگشایی این مشکل نقش ایفا کند و مسائل به وجود آمده را  حل نماید حتی اگر وزارت ورزش هم اگر این مسئله را به کابینه ببرد باز هم نمی‌تواند رای بگیرد و باید معنا و مفهوم این کار باید از جای دیگر شکل بگیرد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود برانکو از لحاظ افکار فوتبالی پیر شده و نمی‌تواند مفید به فایده باشد، گفت: اصلا به این موضوع اعتقادی ندارم و همین صحبت‌ها به منچستریونایتد ضربه زد. تفکر فوتبال یک تفکر زیبا و پیچیده است و باید از مشاوران متخصص و کار بلد در آن استفاده شود. به نظر من برانکو شخصی شاداب و باطراوت است و می‌تواند برای موفقیت خود از مشاوران خوب در کنار خود استفاده کند.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد آزاد شدن سیاسی و صحبت‌های نژادفلاح که سیاسی نمی‌تواند مدیرعامل پرسپولیس باشد، گفت: بر اساس قانون سیاسی نمی‌‌تواند و حق با نژادفلاح است ضمن اینکه پرونده سیاسی همچنان مفتوح است و اگر بخواهد عدم سوءپیشینه بگیرد باید این کار بعد از حکم انجام شود. با این حال معتقدم که صحبت‌های نژادفلاح به صحت نزدیک‌تر است.

وی با بیان اینکه نژادفلاح هنوز کاری انجام نداده است که بخواهم در مورد عملکردش نظری بدهم، افزود: درخشان را او نیاورد و فقط نژادفلاح او را از سرمربیگری پرسپولیس برداشت. البته از قبل این تصمیم گرفته شده بود چرا که نژادفلاح و یا هر فرد دیگری نمی‌توانستند در این مقطع از فصل به خودی خود تصمیم‌گیری کنند.در واقع این مسائل هدایت هدایتی بود و او بود که وارد گود شد، پول داد و گفت هزینه می‌کنم. الان هم ان‌قلت می‌آورد که چگونه می‌خواهد ورود کند اما من معتقدم که او باید بیرون باشد چون به نظر من پول هدایتی را دوست دارند نه خودش را.

 وی درباره بازی ایران و بارسلونا بیان کرد: به نظر من هر اتفاقی در قالب هیجان ورزشی باشد می تواند رخ بدهد و بازی ایران و بارسلونا در صورتی امکان پذیر خواهد بود که حامی مالی داشته باشد و هر تیمی را برای بازی دوستانه می توان به ایران دعوت کرد اما هزینه آن نیز باید تامین شود و این هزینه از بودجه دولتی امکان پذیر نخواهد بود و فقط بخش خصوصی می تواند در این زمینه پا پیش بگذارد. 
 
وی درباره حق پخش تلویزیون نیز افزود: یکی از بحث های اصلی مطرح شده در جلسه بحث حق پخش بود که دنبال این هستیم و با توجه به موافقت نامه ای که صورت گرفته و گزارشی که از سازمان لیگ و فدراسیون به هیئت دولت ارائه شده امیدوارم این موضوع نیز تحقق پیدا کند و باید بگویم که حداقل 30 درصد به قرارداد قبلی اضافه شده و قرار است حق پخش به زودی صورت بگیرد. 
 
وی درباره واگذاری سرخابی ها نیز بیان کرد: اعتقاد دارم که فردا روز مزایده اعلام می شود و بعد از 20 روز بعضی از خریداران اقدامات لازم را انجام می دهند چرا که شرایط واگذاری بهتر شده است

وی درباره حضور کی روش در تیم ملی عنوان کرد: بحث اصلی ما با کی روش یک بحث منطقی و علمی است و  وقتی یک فرد با یک مجموعه قرارداد می بندند به طور حتم این قرارداد معنا و مفهوم دارد و در کل اگر به طور مثال فردی اگر بضاعت من را ندیده چطور حاضر به عقد قرارداد شده و اگر شرایط من را از هر لحاظ، لحاظ کرده بهتر است برنامه‌هایش را در راستای هدف اصلی ارائه کند و در کل بخواهد مسائل مختلفی را به هر شکلی عنوان کند این مسئله درست نیست و در حال حاضر اعتقاد دارم که ثمره کار کی روش بهتر خواهد شد.

عابدینی گفت: همچنین در مورد سقف و کف بودجه و همچنین در خصوص اینکه آیا باشگاه‌هایی که نامدار هستند را می‌توان محدود کرد و دست‌شان را باز گذاشت و در خصوص بحث جوانان و اینکه باشگاه‌ها از رده‌های پایه سودی را نفی می‌برند یا خیر، نیز صحبت‌هایی مطرح شد و همچنین در مورد تیم‌های آسیایی و موارد مربوط به آن، در خصوص سازمان لیگ و درآمدزایی آن و درآمدزایی باشگاه‌ها و در نهایت در مورد یک ارتباط بین خدمت سربازی و تیم‌هایی که آکادمی فوتبال دارند؛ مطالبی بود که امروز در مورد آنها بحث و بررسی به میان آمد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در تیم هدایتی هست یا نه، گفت:‌ من در هیچ تیمی نیستم! و در هرجا که منافع پرسپولیس و فوتبال باشد از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم.

عابدینی در پایان در مورد اینکه برخی از بازیکنان استقلال و پرسپولیس که اعلام کرده بودند از طفولیت طرفدار این تیم‌ها بودند اما امروز تیم‌های خود را عوض می‌کنند، گفت: این روزها آدم‌ها حزب خود را هم عوض می‌کنند دیگر تیم که جای خود را دارد.

کفاشیان: کی‌روش به طور حتم می‌ماند/قرعه برای تیم اول آسیا فرقی ندارد

**نظری جویباری: نتایج این فصل سرمربی فصل بعد استقلال را مشخص می‌کند

علی نظری‌جویباری پس از پایان جلسه هم‌اندیشی مدیران باشگاه‌های لیگ برتری با سازمان لیگ گفت: این جلسه برای هم‌اندیشی در راستای برنامه‌های آتی سازمان لیگ بود. باشگاه‌ها نقطه نظرات خود را مثل درآمدزایی و ... بیان کردند تا کمکی برای آینده باشد.

وی درمورد درآمدزایی باشگاه‌ها اظهار داشت: بحث درآمدزایی برای سازمان لیگ نبود. در مورد تامین بودجه هزینه‌ها و سایر مسائل هر باشگاهی نقطه نظراتش را بیان کرد تا به یک جمع‌بندی مناسب برسد. یکی از مسائلی که ما با آن درگیریم مشکل اقتصادی است و آنقدر در این زمینه درگیری داریم که نمی‌توانیم به فکر درآمدزایی باشیم. تمام وقت‌مان را مسائل مالی می‌گیرد و زمانی نداریم تا به درآمدزایی فکر کنیم.

وی تصریح کرد:‌ همان صحبت‌های تکراری مطرح شد و همه حرفشان را می‌زنند اما متاسفانه هیچ کار اجرایی صورت نمی‌گیرد. و تا به امروز هیچ پولی در اختیار باشگاه قرار نگرفته است. باشگاه‌ها همه مشکل مالی دارند آنوقت حق پخش از صدا و سیما به سازمان لیگ داده نشده تا آنها در اختیار باشگاه‌ها قرار دهند.

معاون باشگاه استلال در مورد اینکه آیا در مورد همکاری باشگاه‌ها با کی‌روش در این جلسه صحبت شد، گفت: هیچ حرفی در خصوص کی‌روش در جلسه مطرح نشد و تنها در مورد 9 تا 10 برنامه در ارتباط با سازمان لیگ بین مدیران بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: افشارزاده و اعضای هیئت مدیره از قلعه نویی حمایت خواهند کرد و با توجه به نتایج به دست آمده قرار نیست که در این مقطع برای قلعه نویی تصمیم بگیرند و سرمربی تیم تا پایان فصل به کار خود ادامه خواهد داد. اما اگر در پایان فصل نتایج گرفته شده خوب نباشد مسئولان باشگاه تصمیمات لازم را خواهند گرفت.

جویباری در ارتباط با اینکه آیا مذاکره‌ای با علیرضا منصوریان و پرویز مظلومی انجام شده است، عنوان کرد: هیچ صحبتی در این باره نشده و در هیأت مدیره هم چنین بحثی را مطرح نکرده‌اند.

وی در مورد اینکه آیا به کرار برای قراردادش ماشین داده‌اند گفت: در قرارداد کرار این موضوع وجود داشت که باشگاه یک راننده با ماشین در اختیار این بازیکن بگذارد به همین خاطر یک ماشین اجاره شد و در اختیار او قرار گرفت. این ماشین پس از پایان قرارداد کرار به باشگاه بازمی‌گردد.

معاون باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا آرش برهانی در لیست فروش قرار گرفته، خاطرنشان کرد: این صحبت‌ها برای به وجود آوردن حاشیه مطرح می‌شود. کدام باشگاهی وقتی 5 بازی حساس در پیش دارد چنین کاری انجام می‌دهد. حتی اگر یک مربی بازیکنی را نخواهد منطقی است که در این مقطع این موضوع را بیان کند. این موضوع صحت ندارد.

جویباری در مورد اینکه چطور می‌شود محرومیت یک بازیکن پس از پایان قرارداد او اتفاق بیفتد و آیا در مورد پرونده کرار جاسم اعتراضی خواهند کرد، گفت: ما حافظ منافع باشگاه هستیم نه حافظ منافع کرار. منفعت باشگاه در این حکم در نظر گرفته شده و دیگر ارتباطی به ما ندارد.

کفاشیان: کی‌روش به طور حتم می‌ماند/قرعه برای تیم اول آسیا فرقی ندارد

**نژادفلاح: ناز عبدی را نمی‌کشیم/پیشنهاد ریاست آکادمی را به مهدوی کیا و دستیار اولی را به کریمی دادیم

محمدحسین نژادفلاح درباره وضعیت حسین عبدی در تیم پرسپولیس اظهار داشت: ما علاقمند بودیم که او در پرسپولیس بماند اما بعد از بازی با النصر دیگر در کنار پرسپولیس نبود به جز فردای بازی با حریف عربستانی که لباس تمرین نپوشید و فقط در اتاق خودش در درفشی‌فر باقی ماند و حاضر نشد به تمرین بپردازد.

وی درباره اینکه عبدی گفته بود منتظر تماس مسئولان باشگاه پرسپولیس است تا تکلیفش مشخص شود،‌ اظهار داشت:‌ به هر حال عبدی نیاز به برگزاری جلسه نداشت چون دعوت به کار که نشده بود. ما به عبدی گفته بودیم که شما یکی از گزینه‌های ما هستید و حتی برانکو هم با این مسئله مخالفتی نداشت و می‌توانست عبدی به کارش ادامه دهد اما خود او گویا علاقمند بود که سرمربی پرسپولیس باشد و فراموش کرده بود که دستیار بوده هر چند که همه داشته‌های حمید درخشان و دستیاران او در اختیار تیم پرسپولیس بود هر چند که وقتی برانکو به تیم آمد دستیار اول را هم با خود آورد و عبدی می‌توانست دستیار بعدی باشد که خودش تمایلی به این کار نداشت. من از روز اول ابراز علاقه کردم که از درخشان و دستیارانش در عناوین دیگر استفاده کنم.

قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس درباره انتخاب دستیار دوم برای برانکو افزود: از ناحیه ما کسی مطرح نشده بلکه در همان ابتدا مهدوی‌کیا، کریمی، هاشمیان و باقری 4 گزینه پیشنهادی ما بودند که روی هر 4 گزینه توافق داشتیم اما چون زمان کم بود نتوانستیم با خود این افراد صحبت کنیم هر چند که مهدوی‌کیا و کریمی برای حضور در کلاس‌های مربیگری عازم خارج از کشور هستند و اگر در ایران بودند حتما از آنها استفاده می‌‌کردیم. همین حالا اگر مهدوی‌کیا مایل باشد به عنوان رئیس آکادمی باشگاه پرسپولیس در خدمت او خواهیم بود. کریمی هم اگر بخواهد می‌تواند به عنوان دستیار برانکو در پرسپولیس کار کند.

وی افزود:‌ درباره دستیار دوم هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم اما گزینه‌های دیگری پیشنهاد شده و فعلا کریم باقری در کادر فنی پرسپولیس حضور دارد و می‌خواستیم حسین عبدی را هم اضافه کنیم اما این اتفاق نیفتاد و تا قبل از بازی با سپاهان حتما مربی دیگر انتخاب خواهد شد.

نژادفلاح درباره خریداران پرسپولیس هم تصریح کرد: فعلا فقط یک اسم شنیده‌ام که به صورت جدی خواهان خرید پرسپولیس است که آن هم حسین هدایتی است و دیگر گزینه جدی مطرح نیست البته قبلا گل‌رخسار اعلام آمادگی کرده بود تا پرسپولیس را در اختیار بگیرد اما در روزهای اخیر چیزی از او در رسانه‌ها ندیدم.

وی درباره دریافت پول از سازمان لیگ برای پرسپولیس گفت: قبلا جلسه‌ای در این باره داشتیم که 350 میلیون تومان پول در اختیار پرسپولیس قرار گرفت و همیشه با هم در ارتباط هستیم تا کارها انجام شود.

نژادفلاح در پایان درباره آخرین وضعیت حمیدرضا سیاسی هم اظهار داشت: این یک سوال حقوقی است و مسئول پاسخگویی به این سوال کسی دیگر است اما من به عنوان قائم‌مقام باشگاه با همه اختیارات یک مدیرعامل کارم را شروع کردم و قائم‌مقام سیاسی نیستم اما اینکه او می‌تواند مدیرعامل پرسپولیس باشد یا نه سوالی است که باید تصمیم‌گیرندگان و مسئولان قوه قضائیه درباره‌اش حرف بزنند.

کفاشیان: کی‌روش به طور حتم می‌ماند/قرعه برای تیم اول آسیا فرقی ندارد

**بهروان: هفته‌های پایانی تمام لیگ‌ها همزمان خواهد بود

غلامرضا بهروان در مورد جلسه امروز با مدیران باشگاه‌های لیگ برتر گفت: جلسه خوبی برگزار شد و در مورد مسائل مختلف صحبت کردیم.

وی در مورد بحث خواهر خواندگی با فدراسیون ژاپن عنوان کرد: قبلاً این قرارداد را با ژاپن بستیم،در این جلسه در مورد این موضوع بحث شد در مورد آموزش مدیران باشگاه‌ها، مسئولان فدراسیون و غیره آنها با هزینه خودشان به ایران می‌آیند و این موارد را بیان کردیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه آیا امروز بحثی در مورد ممنوعیت استفاده از بازیکنان خارجی مطرح شده است، اظهار داشت: برای این کار باید آئین‌نامه تدوین شود، بحث عدم استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ دسته اول از قبل وجود داشته و اگر قرار است صحبتی در این ارتباط انجام شود باید در جلسه‌ای با حضور مدیران آنها باشد.

بهروان در ادامه افزود: طبق قرارداد خواهرخواندگی که ما با ژاپن بستیم اگر بازیکنی از ژاپن به ایران منتقل شود و یا برعکس از ایران به ژاپن برود دیگر آن نفرات بازیکن خارجی محسوب نمی‌شوند و جزء سهمیه داخلی هستند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در ادامه تاکید کرد: در هفته پایانی مسابقات تمامی لیگ‌ها به صورت همزمان برگزار خواهد شد و ما به شدت تمام لیگ ها را از جمله یک و دو و سه و برتر را مورد رصد قرار می‌دهیم. ما از مسئولان خواستیم در استفاده از داوران و سایر مسائل بهترین‌ها را انتخاب کنند و قوی‌ترین نیروها به کار گرفته شوند تا مشکلی به وجود نیاید. بنده خودم در تمامی لیگ‌هایی که در فوتبال ایران برگزار می‌شود حضور پیدا می‌کنم و شرایط کار را از نزدیک می‌بینم.

وی در مورد اینکه آیا برنامه‌های کارلوس کی‌روش به سازمان لیگ ارائه شده است، اظهار داشت: کی‌روش برنامه‌های خود را تا سال 2018 به ما داده است، ما اردوهایی را خواستار شده و اردوهای تیم ملی امید نیز باید در نظر گرفته شود و ما این موارد را در تقویم لحاظ کردیم و نمونه‌های آن را در اختیار کفاشیان و تاج قرار دادیم و قرار است در جلسه دیگری که در آینده برگزار می‌شود در خصوص این موارد با کی‌روش به تعامل برسیم چراکه اولویت اول ما تیم ملی خواهد بود و سال مهمی را در پیش رو خواهیم داشت.

بهروان تصریح کرد: سعی کردیم در برنامه‌مان کمترین وقفه را داشته باشیم و منافع باشگاه‌ها و تیم ملی در آن حفظ شود، دوستانی که می‌گویند چرا لیگ را یک هفته دیرتر به اتمام نمی‌رسانید باید بدانند که همین حالا 2 برنامه مسابقاتی در خرداد اعلام شده ضمن اینکه رقابتهای مقدماتی جام جهانی هم برگزار خواهد شد. اکنون ژاپن هم از ما درخواست انجام بازی دوستانه کرده است و با توجه به اینکه هر دو تیم در سید یک هستند هم ما و هم ژاپن می‌توانیم این بازی را انجام دهیم.

کفاشیان: کی‌روش به طور حتم می‌ماند/قرعه برای تیم اول آسیا فرقی ندارد

**کفاشیان: کی روش می‌ماند/قرعه برای تیم اول آسیا فرقی ندارد

علی کفاشیان پس از جلسه هم‌اندیشی مدیران لیگ برتری با سازمان لیگ گفت: با توجه به تفاهمی که در جلسه با کی‌روش و حضور نماینده وزارت ورزش برقرار شد قرار است کی‌روش با ارائه برنامه‌های خود و یک برنامه‌ریزی کامل به کار خود ادامه دهد و برنامه‌های تیم ملی را جلو ببرد. بعد از برگزاری قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

وی در مورد اینکه آیا قرار است جواد نکونام به عنوان عضو کادر فنی به تیم ملی اضافه شود، خاطرنشان کرد: اینکه چه کسانی به کادر فنی اضافه می‌شوند از اختیارات کی‌روش است و اما نکونام در حال بازی کردن است و اگر بخواهد مربی شود کی‌روش باید در مورد این مسئله نظر بدهد اما باید بگویم نکونام فرد ارزشمندی است و اگر زمانی بخواهد حرفه مربیگری را شروع کند از او استقبال خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که حسنی‌خو اعلام کرده برای تعامل با کی‌روش وارد جلسه شده و آیا بین فدراسیون و کی‌روش تعامل وجود نداشته که او برای این کار به جلسات آمد، خاطرنشان کرد: باید بگویم تعامل با کی‌روش صد در صد بوده و قرار است سرپرستی را که بتواند ارتباطات لازم را بین کی‌روش و فدراسیون فوتبال به وجود می‌آورد را انتخاب کنیم تا کی‌روش دغدغه نداشته باشد. سرپرست را با تایید وزارت ورزش به کار می‌گیریم تا از طریق سرپرست خواسته‌های کی‌روش عملی شود.

کفاشیان در ارتباط با اینکه آیا او سرپرست را انتخاب می‌کند یا کی‌روش، عنوان کرد: فدراسیون فوتبال تعیین کننده سرپرست تیم ملی خواهد بود و با هماهنگی‌هایی که با وززارت ورزش و جوانان انجام خواهیم داد سرپرست را انتخاب می‌کنیم. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است قرارداد جدیدی با کی‌روش ببندند، یادآور شد: قرارداد کی‌‌روش همان قرارداد قبلی خواهد بود و تنها تغییری که قرار است در آن رخ دهد این است که حمایت مادی و معنوی وزارت ورزش از کی‌روش صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: طرح جدید قرارداد کادر فنی تیم‌های ملی پایه از سوی کمیته جوانان طراحی شده است. قبلا این قرارداد 3-4 صفحه بود اما اکنون 10 صفحه‌ای شده و مسائل زیادی به آن افزوده شده البته ما حق‌الزحمه کادر فنی را از روزی که کارشان را آغاز کردند پرداخت می‌کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه آیا از دفتر ریاست جمهوری درخواست شده کی‌روش در تیم ملی بماند، عنوان کرد: هیچ کسی در این ارتباط با ما تماسی نداشته است. کار ما با کی‌روش تمام شده که وزارت ورزش وارد این موضوع شد و در جلسه 7 ساعته‌ای که با وزارت ورزش داشتیم آنها حمایت مادی و معنوی خود را اعلام کردند و کی‌روش هم تغییر موضع داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها عنوان کرد: حضور هواداران خانم در سطح سالن‌های ورزشی در حال اجرا است اما هنوز برای اینکه حضور بانوان در استادیوم فوتبال تحقق یابد هیچ تصمیم و نظری گرفته نشده است.

وی در مورد وضعیت مهرداد پولادی گفت: فکر می‌کنم پولادی بعد از بازی با قطر باید بیاید و تکلیف خود را روشن کند تا بتواند در خدمت تیم ملی قرار بگیرد و ما نیز در خصوص این مسئله کمک‌های لازم را به وی انجام خواهیم داد.

کفاشیان در مورد دیدار با ژاپن گفت: در حال مذاکره هستیم تا این بازی برگزار شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری مجمع‌های فدارسیون فوتبال تصریح کرد: قرار است در سال جاری 3 مجمع داشته باشیم  و باید 2 انتخابات انجام دهیم. در حال تهیه گزارش‌های نهایی هستیم تا شرایط برای برگزاری مجامع اتفاق بیفتد. یک مجمع 

به احتمال زیاد در مهر و آبان خواهیم داشت و مجمع آخر، اسفند ماه برگزار می‌شود.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که چه دلیلی باعث شد نگاه وزارت ورزش در ارتباط با کارلوس کی‌روش تغییر کند، گفت: این تغییر نگاه خواسته مردم بود. وقتی خواست مردم به مسئولان رسید آنها هم نظرشان به ماندن کی‌روش شد.

رییس فدراسیون فوتبال بعد از مشخص شدن حریفان ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا گفت: قرعه برای تیم ملی فوتبال ایران که تیم اول آسیا است، فرقی نمی کرد.
علی کفاشیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: ایران تیم اول آسیا است و هر قرعه ای هم به نام در می آمد برایمان فرقی نمی کرد و باید کار خود را انجام می دایدم و حالا هم فکر میکنم در قرعه مناسبی قرار گرفته ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اتفاقات پیش آمده در بازی پرسپولیس و النصر عربستان افزود: نمی‌دانم چرا مسئولان عربستان این حرف را زده اند ولی این صحبت کاملا بی‌ربط است و مهمترین مسئله این بود که این بازی یکی از بهترین بازی‌های اخیر ایران و پرسپولیس بود و فوتبال ایران را تا زنده کرد.

وی در مورد دیدار مقابل بارسلونا عنوان کرد: قرار نیست بازی دوستانه‌ای با بارسلونا انجام دهیم. کی‌روش نمی‌خواهد بازی دوستانه با تیم باشگاهی داشته باشد.



**تاج: بازیکنی داریم که به خاطر 113 دقیقه بازی 400 میلیون تومان گرفته است

مهدی تاج در جلسه هم‌اندیشی مدیران باشگاه‌های لیگ برتر با سازمان لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در مورد چند موضوع امروز در جلسه صحبت کردیم. قبلا باید در مورد سقف بودجه باشگاه‌ها تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کردیم. با همه باشگاه‌ها در مورد این موضوع پیش از جلسه صحبت کردیم و گفتیم که پیشنهادهای خود را ارائه دهند که قرار شد بگویند تا بعدا اعلام نکنند که به ما گفته نشده است.

وی در ادامه افزود: آمار بکارگیری بازیکنان و دریافتی آنها را درآوردیم. بعضی بازیکنان هستند 400 میلیون دریافت کردند و تنها 113 دقیقه بازی کردند و بازیکنی داریم که 2 هزار دقیقه بازی کرده و کمتر پول گرفته است. اقتصاد مقاومتی باید فرمولی باشد.

تاج در ادامه خاطرنشان کرد: همه باشگاه‌ها بازیکن خارجی جذب می‌کنند. یک بازیکن که مینیسکش پاره بود مدیر باشگاه اعلام کرده بود کمیسیون پزشکی تأیید کرده است. اقتصاد مقاومتی این است که هزینه‌ها درست صرف شود نه اینکه بازیکن خارجی بیاوریم و بعد ببینیم مینیسکش پاره شده و اصلا بازیکن نشود. این موضوعی است که باید بررسی شود. این آمارهایی است که سازمان لیگ آن را استخراج کرده است.

رئیس سازمان لیگ فوتبال در ادامه عنوان کرد: خواهرخواندگی بین ما و ژاپن و استرالیا خوانده شده و تیرماه 4 مدرس می‌آیند که همه باید در آن جلسه شرکت کنند. بازیکن ژاپنی به لیگ ما بیاید خارجی محسوب نمی‌شود و بازیکن ایرانی هم به لیگ ژاپن برود خارجی محسوب نمی‌شود. با ژاپن خواهر خوانده شدیم اما استرالیا هفته بعد این اتفاق رخ می‌دهد.

تاج در ادامه گفت: بحث موقعیت بازیکن خارجی در لیگ آزادگان امروز در جلسه بحث شد. تأیید سقف بودجه باشگاه مورد تأیید قرار گرفت. بودجه بازیکنان جزء موضوع صحبت‌های ما بود. سقف را نمی‌گویم چرا که جزء بودجه است. بحث بعدی ما در جلسه کاهش هزینه باشگاه‌ها بود. پرونده یکساله لیگ و هماهنگی با تیم ملی صحبت‌هایی بود که ما مطرح کردیم. در نهایت مسابقات سال آینده تغییر جدی در آینده خواهد داشت.

وی در مورد جوانگرایی در فوتبال گفت: در بحث جوانگرایی هم این موضوع را به وجود آوردیم که تیم‌هایی که تیم دوم دارند می‌توانند از بازیکنان خود بدون محدودیت استفاده کنند. در مورد به روز شدن مربیان که استانداردها را مشخص خواهیم کرد و هر مربی باید با پول خودش این استانداردها را بگذراند. در مورد اقتصاد مقاومتی استفاده از البسه داخلی را پیشنهاد دادیم. پیش‌بینی کردیم اردوها در داخل کشور باشد و خیلی لازم نباشد به خارج بروند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها فقط باید از آژانس‌های معتبر بازیکن بگیرند و این موضوع برای جلوگیری از دلالی است. طرح خصوصی‌سازی را در مجلس بحث کردیم. در مورد حق پخش هم نامه‌ای به شورای امنیت ارسال کردیم. مصوبه 7 و 8 هیأت محترم وزیران پول سازمان لیگ را پرداخت کنند تا هیچ اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد. دبیر محترم شورای امنیت ملی نیز این نامه را امضا کرده است. هماهنگ شده با 30 درصد افزایش این پول پرداخت شود. باشگاه‌ها بگذارند مسیر قانونی با تفاهم پیش برود. می‌دانیم صداوسیما مشکل مالی دارد اما امیدوارم با تفاهم این موضوع حل شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این جلسه استفاده از بازیکن داخلی مطرح شد چرا که بعضی از بازیکنان خارجی از کیفیت خوبی برخوردارند اما اخلاق خوبی ندارند. به استفاده بازیکن زیر 23 سال تأکید کردیم.

مهدی تاج ادامه داد: از صدا و سیما خواسته‌ایم تا حق پخش تلویزیونی را پرداخت کند تا این پول به درد مجموعه باشگاه‌ها بخورد اکنون باشگاه‌ها به بازیکن و مربی بدهکارند و حتی برخی نمی‌توانند بلیت تهیه کنند. در آسیا هم دچار مشکلات جدی هستیم.

وی ادامه داد: در جلسه امروز در مورد تیم‌های پایه هم صحبت کردیم. برنامه تیم ملی را هم برای همه باشگاه‌ها ارسال کردیم تا نظرات و پیشنهادات خود را بدهند تا وقتی برنامه یک ساله را مثل سال گذشته تدوین کردیم مورد اعتراض قرار نگیرد.

تاج در مورد دلیل حضور حسنی‌پور در جلسه گفت: در مورد بحث‌های امنیتی و دلالی صحبت شد و همچنین بحث های محرمانه‌ای را انجام داد. او نماینده وزیر هم بود.

رئیس سازمان لیگ در مورد کارت پایان خدمت مشکل‌دار برخی بازیکنان گفت: در این مورد هم صحبت شد. آذری، خلیلیان، من و نماینده فولاد خوزستان در مورد سربازی‌ها صحبت‌هایی را مطرح کردیم و قرار شد تصمیمی گرفته شود البته نمی‌خواهیم که خدمت سربازی را نادیده بگیریم اما باشگاه‌ها نباید متضرر شوند. باشگاه‌ها در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بتوانند از بازیکنان خود استفاده کنند همین مسئله سربازی باعث می‌شود که باشگاه‌ها کمتر به دنبال سازندگی باشند، قرار شد ما باران‌چشمه و کمالی جلسه‌ای را بگذاریم تا مسئله را حل کنیم.

وی افزود: فولاد و تراکتورسازی نباید از این مسئله متضرر شوند. تراکتورسازی و فولاد باید بتوانند در آسیا از بازیکنان سرباز خود استفاده کنند زیرا آنها در آسیا جنبه ملی دارند.

تاج در مورد عملکرد نمایندگان ایران در آسیا گفت: از نمایندگان ایران در آسیا رضایت کافی داریم. امیدواریم که سه تیم به مرحله بعدی صعود کنند. برخی از باشگاه‌ها نام سه بازیکن تیم‌های حریف آسیایی را آورده‌اند که دستمزد آنها برابر با کل بودجه 4 باشگاه ایران در آسیاست و ما شاهد رقابت نابرابری هستیم حداقل باید از امکانات موجود خودمان به خوبی استفاده کنیم و تراکتورسازی و فولاد بتوانند از بازیکنان سرباز خود نهایت استفاده را ببرند.

وی در مورد قیمت بلیت‌ها گفت:‌ قیمت بلیت‌ها احتمالاً کاهش پیدا می‌کند.

تاج در مورد شکایت باشگاه نفت مسجدسلیمان از بازیکن راه‌آهن به دلیل حضور غیرمجاز در مسابقه گفت: من صحبت‌های رضائیان را نشنیده‌ام که چه گفته اما هر باشگاهی حق اعتراض دارد و سازمان لیگ هم باید رسیدگی کند البته این مسئله را بعید می‌دانم. هرچند این مسائل را باید بررسی کنیم. الآن نمی‌توانم بگویم این مسئله درست است یا نه، شکایتی شده و باید به آن رسیدگی کنیم. اگر شکایت درست بود برخورد قانونی می‌شود.

وی در مورد اینکه نتیجه بازی هم تغییر می‌کند یا نه، گفت: باید ابتدا رسیدگی کنیم ببینیم اصل موضوع درست است یا نه.

رئیس سازمان لیگ در مورد اینکه کفاشیان گفته احتمال 90درصد کی‌روش سرمربی تیم ملی خواهد بود، گفت: کی‌روش به نظر من سرمربی تیم ملی است به طور کلی برخی مشکلات را هم باید برطرف کنیم تا تیم ملی مقتدری داشته باشیم. حسنی‌خو در آن جلسه حضور داشته و امروز هم در جلسه ما آمد و جلسه خوبی شد.

وی در مورد اینکه چه زمانی با کی‌روش جلسه خواهد داشت،‌ گفت: با ایشان صحبت خواهیم کرد و یک تاریخی را مشخص می‌کنیم.

وی ادامه داد:‌درباره جوان‌گرایی هم بحث‌های جدی انجام شد همچنین از سوی سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای محرمانه‌ای آمد مبنی بر اینکه سه باشگاه سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند و خوشبختانه نماینده بازرسی سازمان لیگ، سازمان بازرسی و وزارت ورزش و جوانان یکی بود.

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: در بحث جوان‌گرایی همه گفتند که سود برده‌ایم چرا که میانگین سنی لیگ 29.6 بود که به 26 سال آن را رسانده‌ایم و باید جوان‌تر هم بشود و شیوه این کار را شرح دادم و اعلام کردیم که هر تیمی که تیم ب داشته باشد می‌تواند به کرات از بازیکنان آن تیم استفاده کند.

وی درباره اینکه فولاد نوین در آستانه لیگ برتری شدن است و با این شرایط تکلیف حضور این تیم چه خواهد شد، اظهار داشت: آنها نمی‌توانند با این شیوه به لیگ برتر بیایند و در این خصوص با دهکردی مدیرعامل باشگاه فولاد حرف زدند اما برای اینکه کمک به جوانگرایی در فوتبال کنیم اگر تیمی از بازیکنان ب استفاده کند مشکلی در این خصوص نخواهد داشت.قرار شده لیگ یک را هم در یک گروه برگزار کنیم تا به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم.

کفاشیان: کی‌روش به طور حتم می‌ماند/قرعه برای تیم اول آسیا فرقی ندارد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار