مشهدی‌عباسی در نطق میان‌دستور:

مجامع بین‌المللی به وظیفه خود در جلوگیری از نسل‌کشی در یمن عمل کنند

نماینده دماوند گفت: مجامع بین‌المللی به وظیفه خود در جلوگیری از نسل‌کشی عربستان در یمن عمل کنند و امید است تا مدعیان حقوق بشر سر عقل آمده و به کرامت انسان‌ها احترام بگذارند.

مجامع بین‌المللی به وظیفه خود در جلوگیری از نسل‌کشی در یمن عمل کنند
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،"حمیدرضا مشهدی‌عباسی" نماینده دماوند در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز مجلس (30 فروردین ماه) ضمن محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن گفت: از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که از این نسل‌کشی جلوگیری و به وظیفه خود در این مورد عمل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: آیا ملتی که خواهان نبود حاکمان بی‌لیاقت و مورثی هستند و می‌خواهند در کشورشان دموکراسی اجرا شود باید سرکوب و کشته شده و مورد تهاجم قرار گیرند؟ کشورهای استکباری که شعارشان ایجاد دموکراسی در کشورهای دنیا است، چرا از عربستان وحشی جنایتکار حمایت می‌کنند؟

نماینده مردم دماوند در ادامه افزود: ملت‌های دنیا متوجه پوشالی بودن ادعای حقوق بشر و قوانین بین‌المللی هستند و امید است تا این متجاوزین سر عقل آمده و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند.

وی با تشکر از معاون اول رئیس‌جمهور برای حضور در حوزه انتخابیه خود گفت: امید است این بازدیدها زمینه‌ساز حضور رئیس‌جمهور به این حوزه باشد.

مشهدی‌عباسی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 اظهار داشت: لازم است تا همه در بحث مذاکرات به فرمایشات مقام معظم رهبری که فصل‌الخطاب است توجه کنیم و امیدوارم که نتیجه زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اثرات مثبتی برای میهن اسلامی‌مان داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: آیا تخریب‌هایی که انجام می‌شود منجر به پیشرفت در کشاورزی خواهد شد یا باعث نارضایتی و مسائل دیگر، امروز زمین‌های کشاورزی به وراث رسیده و چندین مالک دارد که با این خرده مالکی جای کشاورزی نیست، امروز کشاورز ما با داشتن 20 تن سیب‌زمینی نمی‌تواند بدهی یک میلیونی خود را بپردازد.

وی افزود: جهاد کشاورزی از تعرض به منابع طبیعی جلوگیری کند، چه قانونی داریم که مالک اصلی نتواند زمین خود را بین وراث تقسیم کند و با این وضعیت آن‌ها بیشتر راضی به ساخت و ساز هستند باید جهاد زمین‌هایی را خود مالک شود و اجاره دهد زیرا اگر مالک جهاد باشد کشاورزی همیشه هست و برای ساخت و ساز جریمه‌های سنگین برای ایجاد کشاورزی قرار دهیم برخی در حوزه انتخابیه من به دنبال پایین آوردن قیمت زمین‌ها هستند.

نماینده مردم دماوند در تذکری به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر به معلمان ظلم می‌شود، همه شعار می‌دهند اما در عمل توجهی به تعلیم و تربیت نمی‌شود، طرح رتبه‌بندی معلمان باید بعد از عدالت در دریافت حق و حقوق آنها نسبت به وزارتخانه‌های دیگر اقدام شود، رتبه‌بندی طرحی است که کیفیت‌بخشی و ثانویه است و اجحافی که اکنون به معلمان می‌شود ارتباطی با آن ندارد همه کشورهای پیشرفته ابتدا آموزش و پرورش خود را قوی کرده‌اند باز هم نگاه اقتصادی به این حوزه وجود دارد.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار