سخنگوی وزارت خارجهٔ آمریکا اعلام کرد موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران در دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مطرح شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، «جف راتکه» -- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا-- شب گذشته در نشست خبری خود از مطرح شدن موضوع گفتگوهای هسته‌ای ایران در دیدار وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در پاریس خبر داد. 

راتکه در آغاز نشست خبری خود به موضوع کمک‌های آمریکا به زلزله زدگان نپال و سفر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به پاریس اشاره کرد. 

وی در اینباره گفت: جان کری در پاریس است. وی با لوران فابیوس وزیر امور خارجهٔ فرانسه دیدار و گفتگو کرد. وی همچنین در جلسهٔ وزرای امور خارجهٔ شورای همکاری خلیج (فارس) دربارهٔ موضوعات امنیت منطقه‌ای از جمله مذاکرات هسته‌ای ایران و نیز یمن گفتگو کرد. 

در ادامهٔ این نشست خبری، خبرنگاری گفت: روز گذشته جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با سعودی‌ها دربارهٔ آتش بس پنج روزه در یمن صحبت می‌کرد اما شب‌هنگام سعودی‌ها تصمیم گرفتند عملیات نظامی خود را در یمن تشدید کنند، آیا شما از اقدام سعودی‌ها حمایت می‌کنید؟ 

راتکه گفت: من این توصیف شما از اقدامات سعودی‌ها را نمی‌پذیرم. دیروز سعودی‌ها اعلام کردند قصد دارند یک آتش بس پنج روزه ایجاد کنند. آن‌ها و نیز جان کری به صراحت و به روشنی گفتند آتش بس به صورت فوری اجرا نخواهد شد؛ بلکه بستگی به این دارد که نیرو‌های انصارالله نیز تعهدات مشابهی را اجرا کنند. 

خبرنگاری پرسید: واشینگتن پست مقاله‌ای درباره دفتر حفاظت منافع ایران و آمریکا نوشت یعنی ایران دفتر حفاظت منافع خود را به مکانی جدید و خارج از سفارت پاکستان انتقال دهد و آمریکا نیز دفتر حفاظت منافع خود را از سفارت سوئیس به مکانی دیگر انتقال دهد. 

سخنگوی وزارت امور خارجهٔ آمریکا گفت: ما در مورد این ماجرا اظهار نظر کردیم. من این مقاله را در اختیار ندارم اما این گزارش‌ها را داشته‌ایم و نظر خود را در این باره اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار