کاظمی با اعلام اینکه ایران در این مدت با دو کشور برزیل و هند برای ساخت پالایشگاه در خاک این دو کشور مذاکره کرده است گفت: کشور برزیل از ایران تقاضا کرده است که یک پالایشگاه با ظرفیت 300 هزار بشکه در روز با سرمایه مشترک دو کشور ساخته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در نشست خبری در حاشیه چهارمین روز بیستمین نمایشگاه نفت افزود: با توجه به این مقدار فرآورده نفتی (مازوت) هم اکنون در حال بازاریابی برای صادرات آن به بازارهای جهانی هستیم. 
 
کاظمی درباره دیگر فعالیت‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: پیش بینی برای افزایش چهار هزار کیلومتری خطوط لوله انتقال فرآورده از دیگر برنامه های مهم به شمار می‌رود که این شرکت در دستور کار خود قرار داده است. 
 
به گفته وی، هم اکنون از طریق ١٤ هزار کیلومتر خط لوله، انتقال نفت خام و دیگر فرآورده های نفتی را به مبادی مصرف انجام می شود و با احداث چهار هزار کیلومتر خط لوله جدید مجموع خطوط لوله حامل انتقال فرآورده های نفتی نفت خام به بیش از ١٨ هزار کیلومتر افزایش می یابد. 
 
درباره اینکه آیا خبر مذاکره ایران با آمریکا برای ساخت پالایشگاه که توسط سایت رسمی وزارت نفت منتشر شده صحت دارد؟ گفت: ما در این زمینه با آمریکا مذاکره نکرده ایم. 
 
وی با اعلام اینکه ایران در این مدت با دو کشور برزیل و هند برای ساخت پالایشگاه در خاک این دو کشور مذاکره کرده است گفت: کشور برزیل از ایران تقاضا کرده است که یک پالایشگاه با ظرفیت 300 هزار بشکه در روز با سرمایه مشترک دو کشور ساخته شود. 
 
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: البته به جز ساخت، نفت خام مورد نیاز این پالایشگاه در برزیل نیز توسط ایران تأمین خواهد شد. 
 
کاظمی درباره مذاکره هند با ایران برای ساخت پالایشگاه در این کشور گفت: آنها علاوه بر درخواست توسعه و ارتقا فناوری پالایشگاهها از ایران درخواست ساخت یک پالایشگاه 400 هزار بشکه ای را داشته اند. 
 
معاون وزیر نفت گفت: هندی ها اعلام کرده اند که 50 درصد از سرمایه مورد نیاز ساخت این پالایشگاه توسط ایران تأمین شود. 
 
مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ما مجری سیاست‌های دولت در زمینه قیمت و سهمیه‌بندی هستیم و فعلا هیچ برنامه‌ای برای تغییر سهمیه‌بندی سوخت خودروها تا پایان سال وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
پالایشگاه ها که تا سه سال پیش توسط متخصص داخلی ساخته میشد الان دوباره پای پیمانکاران خارجی باز شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
اقاجون این سرمایه مردم ایران ندین دست چندتا کشور که تازه دارن یاد میگیرن مگهه ما موش ازمایشگاهی هند و برزیل چین هستیم اگه میتونین برین با چند کشور درست قرارداد ببندین پول مردم ایرانم نریزین توی جوب
آخرین اخبار