معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 از چهارمین دوره جشنواره آیینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه با هدف توانمندسازی کانون‌های محلی در غرب تهران خبر داد.

مسعود خسروی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری‌ باشگاه خبرنگاران با اشاره به چهارمین دوره جشنواره آیینی و فرهنگی در غرب تهران اظهار کرد: شهروندان تهرانی برای شرکت در این جشنواره تا پایان اردیبهشت امسال فرصت دارند.

خسروی با اشاره به دوره‌های گذشته شمسه ظرفیت‌ها و استعدادهای محلات شناسایی شده، افزود: جشنواره شمسه 4 بر اساس برنامه‌ریزی شده است و با رویکرد محتوا بخشی اجرا می‌شود.

وی در جلسه شورای مشورتی شمسه تصریح کرد: این جشنواره آیینی، فرهنگی، هنری و تجسمی شمسه در رشته‌های 12 گانه قرآن و زندگی، نهج‌البلاغه در زندگی، دعا و نیایش، خوشنویسی، شعر و ادب، تئاتر، فیلم، کاریکاتور، عکس، گرافیک، تصویرسازی، موسیقی، نقاشی و تندیس برگزار می‌شود.

حمید کیانی، دبیر مجموعه جشنواره‌های شمسه با اشاره به اینکه همه شهروندان تهرانی از هر قشر و صنفی می‌توانند در جشنواره‌های 12 گانه شمسه شرکت کنند، بیان کرد: در این راستا شمسه برای یک قشر خا ص نیست بلکه متعلق به یک شهروندان تهرانی است و همه شهروندان می‌توانند در آن شرکت کنند و جزو برگزیدگان باشند.

کیانی، تأکید کرد: در این دوره با بهره‌گیری از استعدادهای شناسایی و از طریق کانون‌هایی که در شمسه 3 تشکیل شد ظرفیت ارائه آموزش و توانمندسازی شهروندان همراه با بخش رقابتی فراهم شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی فضای آموزشی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سرای محلات از جمله رویکردهایی است که باید اهداف متعالی مدیریت شهری از طریق این کارگاه‌ها به شهروندان ارائه شود و در این خصوص فرایند مردم محور، آموزش‌هایی ارائه شود که شهروندان هم در مسیر رشد قرار گیرند و هم در رشد و توسعه شهر خود با مدیریت شهری مشارکت کنند.

دبیر مجموعه جشنواره‌های شمسه در پایان با اشاره به نحوه ثبت نام در جشنواره‌های شمسه و ارسال اثر گفت: شهروندان در مرحله اول، به نشانی اینترنتی www.sham3.ir مراجعه و فرم رایانه‌ای ثبت نام را دریافت و سپس بارکد 13 رقمی دو بعدی احراز هویتی ((OR.CODE اختصاصی خود را یادداشت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: خسروی ، شمسه ، کانون ، منطقه5
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار