عمر موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب گفت،«داعش یک سازمان تروریستی است، نه یک گروه دینی. به گفته نخست وزیر سابق ایتالیا شکل گیری داعش، تجربه ای مشابه با تجربه شکل گیری سازمانهای تروریستی در مسیحیت و یهودیت است.»

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران عمرو موسی که به تازگی برای حضور در «مجمع جوامع باز» به باکو سفر کرده بود، در مصاحبه ای مفصل با سایت «قفقاز اینفو» که روز دهم مه منتشر شد، گفت: «این مساله مهمی است. بیشتر مسلمانان هیچ تصوری از اینکه حملات داعش چه نتیجه ای می دهد، ندارند.»
عمرو موسی افزود: «همانطور که نخست وزیر سابق ایتالیا در مجمع جهانی اخیر در باکو تصریح کرد داعش همان مقاصد و اهداف مشابه سازمانهای فناتیک افراط گرا را دنبال می کند.»
عمرو موسی تاکید کرد: «این گروه تروریستی در کل حتی اگر باقی بماند، به هیچ موفقیتی نخواهد رسید.»
دبیرکل سابق اتحادیه عرب همچنین در مورد میزان اعتماد به دولتهای عربی در اتحادیه عرب گفت: «من به عنوان دبیرکل به تمامی وعده های داده شده اعتماد نداشتم. در مورد مساله فلسطین برخی قدرتهای بزرگ تصمیم می گرفتند. من می دیدم که مساله فلسطین به میدان فوتبال شباهت دارد. برای تثبیت اوضاع، ما در اتحادیه عرب برای تثبیت اوضاع تلاش می کردیم. اما متاسفانه قدرتهای بزرگ نه حل مساله، بلکه مدیریت آن را می خواستند. آنها پشت میز مذاکره می نشستند و عکس می گرفتند و به دنیا نشان می دادند که مشغول حل مساله فلسطین هستند!»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
nader
۰۰:۲۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
اعضای شورای خلیج فارس شده بازیچه دست قدرتهای اروپایی واسراییلی شماها اجازه ندارید یک لیوان اب بدون اجازه قدرتهای اروپایی بنوشید اف به شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
این مسایل دست پخت دوستان شماست آقای عمرموسی. عربستان،قطر،اسراییل و...
آخرین اخبار