ششمین جشنواره ملی بهره وری برگزار می شود

دوم خرداد ماه و همزمان با روز ملی بهره وری، آیین بزرگداشت روز ملی بهره وری و ششمین جشنواره ملی بهره وری کشور با حضور و مشارکت مقامات مختلف در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره ملی بهره وری؛ در این مراسم بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی ، بازرگانی و خدماتی که طی یک دوره پنجساله گذشته ، بیشترین بهره وری را داشته اند، معرفی و به آنها تندیس ملی بهره وری اهداء خواهد شد. 

در مراسم روز ملی بهره وری ، علاوه بر اعطای لوح های تقدیر تجربیات موفق ارتقای بهره وری، به موفق ترین و برترین شرکت های حاضر در جشنواره، تندیس ملی بهره وری اهداء خواهد شد 
فرشید شکرخدایی دبیر جشنواره ملی بهره¬وری در این باره گفت: در ششمین جشنواره ملی بهره وری ، شاخص های بیش از هزار و300 بنگاه اقتصادی کشور در 35 گروه صنعتی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود یکصد پروژه ارتقاء بهره وری به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، افزود: از تاریخ 25 اردیبهشت تا ساعت 12 تاریخ 28 اردیبهشت، بیش از 4000 داور، بصورت آنلاین پروژه های این دوره را داوری کردند. 

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال بین 30 تا 40 بنگاه اقتصادی بتواند امتیازات لازم برای دریافت لوح و تندیس جشنواره را  کسب کند.

وی افزود: در بخش "ارزیابی تجارب موفق ارتقا بهره وری" ؛  بنگاه های اقتصادی که در طول سال گذشته پروژه های بهبودی را برای افزایش بهره وری و عملکرد اجرا کرده اند، با ارسال حداکثر سه پروژه موفق خود به دبیرخانه جشنواره ، در این بخش شرکت کردند. 

وی در ادامه گفت: در مراسم امسال برای بنگاههای شرکت کننده در جشنواره بصورت رایگان کارنامه بهره وری صادر خواهد شد.

گفتنی است هر بنگاه اقتصادی در جایزه ملی بهره وری حداکثر 600 امتیاز و در جایزه ملی ارزیابی تجارب موفق نیز به ازای هر پروژه حداکثر 200 امتیاز می تواند به دست آورد، بنابراین در مجموع دو مرحله هر بنگاه اقتصادی می تواند 1000 امتیاز کسب نماید و نهایتاً تندیس ملی بهره وری به بنگاهائی که بالاترین امتیازها کسب کنند اهداء می شود .

شکر خدائی در ادامه به مهم ترين اهداف برگزاری جشنواره ملي بهره وري  اشاره کرد  و گفت : توسعه نظام جامع سنجش و اندازه گيري بهره وري دركشور، ايفاي نقش پيش برنده در افزايش بهره وري سازمان ها و شركت هاي كشور، تشويق بنگاهها براي اندازه گيري و تجزيه و تحليل شاخص هاي بهره وري و انجام پروژه هاي بهبود با بهره گيري از مدل مديريت بهره درسرآمد ، افزايش توان رقابت پذيري سازمان ها و شركت هاي ايراني در محيط كسب و كار بين المللي و همچنين افزايش سازگاري آن با بازارهاي جهاني، ايجاد ساختاراطلاعاتي مناسب جهت توسعه فعاليت ها و بهينه كاوي در سطح ملي و بين المللي، شناسايي و تجليل از بهره ورترين و پرتلاش ترين سازمان ها، شركت ها و مديران كشور ، از ويژگي هاي برتر جشنواره ملي بهره وري است. 

دبیر جشنواره ملی بهره وری همچنین از امکان معرفی و حضور پروژه های برتر جشنواره در مسابقه بین المللی تجربه های موفق که در تاریخ آذر ماه ۹۴ برگزار خواهد شد خبر داد. 

بنیان گذار شبکه بهینه کاوی ایران افزود: با توجه به تفاهم نامه امضا شده بین جشنواره ملی بهره وری و سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)، پروژه های با موضوع بهره وری انرژی که در مسابقه ملی تجربه های موفق به عنوان پروژه های برتر اعلام گردند برای دریافت وام تسهیلات و حضور در دوره های آموزشی به این سازمان معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار