رئیس صندوق رفاه وزارت علوم گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته تسهیلاتی به دانشجویان متاهل داده می‌شود تا صاحب مسکن شوند.

یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ما متاسف هستیم که یکسری مشکلات کمبود فضا و حتی کیفیت پایین‌ غذا‌ها در خوابگاه دانشجویان متاهل وجود دارد که البته این امر ناشی از کمبود بودجه در خوابگاه‌های متاهلین است. 

وی در خصوص راهکار مناسب برای حل مشکل دانشجویان متاهل افزود: ما در بحث خیرین خوابگاه‌ساز اهتمام خود را بر اولویت بخشی به خوابگاه‌های متاهلین قرار دادیم تا حدی که با نهادهایی همچون بنیاد مسکن در مناطق محروم تفاهماتی مبنی بر ارائه تسهیلات به دانشجویان متاهل تعلق می‌گیرد که دانشجویان متاهل صاحب مسکن شوند. 

یزدان مهر در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه بسیاری از دانشگاه‌های بر‌تر کشور در زمینه خوابگاه‌های متاهلی دچار مشکل هستند و این تا حدی است که این دانشگاه‌ها دیگر در مقطع کار‌شناسی به دلیل کمبود خوابگاه‌های دانشجویی دانشجو جذب نمی‌کنند و مشکل خوابگاه‌های متاهلی بیشتر از خوابگاه‌های دانشجویان مجرد در این دانشگاه است اظهار داشت: ما این مساله را کاملا قبول می‌کنیم و اولویت خود را در جذب خوابگاه‌های دانشجویی به خوابگاه‌های متاهلین داده‌ایم. 

وی همچنین در خصوص دانشجویان متاهلی که در استان تهران به دنبال خوابگاه‌های متاهلی هستند و هنوز نتوانستند خوابگاهی را دریافت کنند، تصریح کرد: ردیف بودجه‌ای مستقل برای این امر در خصوص دانشجویان متاهل در تهران در دست پیگیری است تا بتوانیم با یک بودجه متمرکز این مشکل را حل کنیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار