مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: امسال 73 درصد از بودجه کشور از محل منابع غیر نفتی تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ سید ناصر محمودی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه باید دارایی های دولت را افزایش بدهیم و بتوانیم به درآمدهای پایدار دولت کمک کنیم افزود: محور و فعالیت اصلی سازمان اقتصاد و دارایی تولید ثروت و افزایش ثروت آفرینی در کشور است.

وی ادامه داد: در سال 93 وزارت اقتصاد و دارایی تنها وزارتخانه ای بود که برنامه عملیاتی برای خود تدوین کرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان به سند وزارت اقتصاد و دارایی اشاره کرد و گفت: افزایش ثروت آفرینی در کشور، ایجاد یکپارچه سازی سامانه های اطلاعاتی و مدیریت مجموعه وزارتخانه، افزایش مشارکت موثر در سیاست گذاری و قانون گذاری، شفافیت و انظباط مالی و اعتباری را از جمله راهکارهای تدوین شده سند راهبردی برشمرد و افزود: افزایش مشارکت سیاست و قانونگذاری از اهداف اساسی است.

محمودی با بیان اینکه امسال 8 ابر پروژه از سوی وزیر اقتصاد و دارایی کشور تعریف شده خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و نجات اقتصاد کشور اهرم های قانونی را فراهم کنیم.

وی توسعه و تسهیل تجارت فرامرزی با ایجاد پنجره واحد تجاری، ایجاد بستر یکپارچگی تبادل اطلاعات اقتصادی، مدیریت دارایی های دولت، شفاف سازی و هوشمند سازی عملیات مالی دولت، خزانه داری الکترونیک، بهبود فضای کسب و کار، متوازن سازی و مقاومت سازی نظام تامین مالی کشور و سامان دهی سهام عدالت و تخصیص دارایی را از جمله این پروژه ها اعلام کرد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همدان ، مالیات ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.