دولت لیبی بار دیگر ضمن درخواست برای دریافت کمک برای مقابله با پیشروی گروه تروریستی داعش، درباره تکرار سناریوی عراق در این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالله الثنی، نخست وزیر لیبی دوشنبه  در کنفرانسی خبری در البیضاء در شرق لیبی که مقر این دولت است، گفت :« تهدیدهای این گروه همچنان علیه شهرهای لیبی وجود دارد و مبارزه با این گروه روز به روز دشوارتر می شود.»

الثنی در سخنانی گفت: «ما متعجب شده ایم که چرا  جامعه بین المللی موضع قاطعی در قبال آنچه در لیبی اتفاق می افتد، اتخاذ نکرده است.»

وی با درخواست کمک بار دیگر لغو تحریم های تسلیحاتی را درخواست کرد.

اواخر فوریه دولت لیبی از سازمان ملل متحد خواسته بود تا تحریم‌ها را لغو کند تا این دولت بتواند بهتر با داعش مبارزه کند اما اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده بودند از آن می ترسند که این سلاح ها در اختیار  ستیزه جویان جناح های رقیب قرار گیرد. 

داعش  که عمدتا در عراق و سوریه حاکم است، سال گذشته در لیبی نیز پایگاه به دست آورده است. این گروه همچنین در مصر فعال است.

این گروه به تازگی کنترل فرودگاه بین المللی سرت (در 450 کیلومتری شرق طرابلس ) را به دست آورد و تهدید کرد تاسیسات نفتی این منطقه بندری را به تصرف خود در خواهد آورد.

دولت رقیب مستقر در طرابلس که جامعه بین المللی آن را به رسمیت نمی شناسد ،‌ یکشنبه در درخواستی مشابه، خواستار کمک در برابر این «خطر قریب الوقوع» یعنی خطر داعش در لیبی شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نشناس
۰۹:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
مرک بر داعش
آخرین اخبار