عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توجه همه جانبه به حوزه تولید و صنعت می تواند عاملی حمایت کننده برای تولیدکنندگان کشور محسوب شود.

علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار مالیات گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: لازم است بین سیاست‌های مالی و مالیاتی توازن برقرار باشد تا به تولید کشور فشاری وارد نشود.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها باید تلاش خود را در جهت رونق و پیشرفت تولید انجام دهند.

علیلو گفت: بهتر است سیاست‌های مالی و مالیاتی مطابق شرایط فعلی تولید و به طور کلی اقتصاد کشور وضع شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: باید این نکته را در نظر داشت که آیا به همان اندازه که به گرفتن مالیات توجه می‌شود به تولید و صنعت هم توجه می‌شود؟ توجه همه جانبه به حوزه تولید و صنعت می‌تواند عاملی حمایت کننده برای تولیدکنندگان کشور محسوب شود.

وی افزود: سیاست‌های مالیاتی طبیعتا برای کشور پراهمیت است زیرا منبعی برای رهایی از اتکا به نفت محسوب می‌شود ولی باید این مالیات در بهترین سیستم اجرا شود.

علیلو افزود: گاهی نبودن سیستم‌ها و امکانات مناسب شرایط را برای اخذ مالیات به شکل مناسب سخت کرده است در صورتی که ما نباید اجازه دهیم تولیدکننده و صنعت‌گر در فشار قرار بگیرد.

وی گفت: متاسفانه سیستم‌های بانکی هم گاهی شرایط را برای تولید سخت کرده‌اند. عدم وجود اولویت در تسهیلات بانکی و عدم توجه به انواع تسهیلات باعث شده است تعداد زیادی پرونده روی میز باشد که در آن‌ها تولید گاها متضرر شده است.

علیلو خاطرنشان کرد: باید مدیریت و نظارت مناسب درخصوص اجرای سیاست مالیاتی وجود داشته باشد و به همان اندازه که به اجرای مالیات توجه می‌شود به تولید نیز توجه شود.

نظارت و مدیریت نقش مهمی در برطرف کر دم مشکلات تولید و صنعت کشور دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار