مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برداشت بیش از 10 تن پیله ابریشم از جعبه های پرورش یافته در روستاهای حاشیه رودخانه ارس خبر داد.

به گزارش حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا عباسی گفت: این میزان پیله ابریشم از 330 جعبه تخم نوغان پرورش یافته در روستاهای ایری سفلی، قولان، ميسن، کردشت، دوزال، نوجه مهر، پهناور و تیلکری شهرستان جلفا برداشت شده است.

وی افزود: امسال درآمد حاصل از فروش این محصول برای 165 بهره بردار و پرورش دهنده نوغان در جلفا به بیش از 2 میلیارد ریال خواهد رسید. 

به گفته وی، هم اکنون قیمت این محصول در بازار  200 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم است. 

عباسی متوسط برداشت کشوری محصول پیله ابریشم از هر جعبه را 30 کیلو گرم اعلام و اضافه کرد: امسال برخی از تولید کنندگان  جلفایی  35 کیلوگرم محصول پیله ابریشم را از هر جعبه برداشت کرده‌اند.

سواحل رودخانه ارس به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد یکی از مناطق عمده پرورش کرم ابریشم در  آذربایجان شرقی و کشور به شمار می‌رود و شهرستان جلفا هم نام خود را که در زبان ارمنی به معنای بافنده است، از این صنعت گرفته است.

جلفا با 56 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی و در امتداد رودخانه ارس واقع شده و با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار