دکتر سعید هاشم زاده در مراسم اختتامیه نخستین کنگره سرطان بیمارستان رضوی گفت: در آینده‍‍ای نزدیک یکی از مدرن‌ترین و مجهز‌ترین مراکز درمانی- پژوهشی سرطان کشور در این بیمارستان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سعید هاشم‌زاده افزود:راه‌اندازی مرکز سرطان با بهره‌گیری از متدهای تشخیصی جدید و به صورت یک مرکزِ درمانی-پژوهشی که منطبق بر استانداردهای روز دنیاست حدود شش ماه پیش مطرح شدو فاز مطالعاتی این مرکز به اتمام رسیده و راه‌اندازی این مرکز به زودی وارد مرحله‌ی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اغلب اقدامات برای بیماران سرطانی معطوف به حوزه درمان است گفت : یک بیمار سرطانی علاوه بر درگیری جسمی به لحاظ روحی نیز درگیر این بیماری است وعلاوه بر بیمار، خانواده‌ی وی نیز باید آمادگی روحی لازم را برای مقابله با بیماری پیدا کنند.

رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی به جذب گردشگر سلامت از طریق این مرکز اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی ما برای این مرکز یک مرکز کلاس یک جهانی است که صددرصد در جذب گردشگر سلامت از کشورهای منطقه به داخل کشور اثرگذار خواهد بود.

دکتر سعید هاشم‌زاده افزود: علاوه بر این در برنامه‌ریزی صورت گرفته برای روند رو به رشد این مرکز درمانی- پژوهشی دیده شده است که تا 10 سال آینده از لحاظ ارائه خدمات درمانی در خصوص سرطان به جایگاهی برسیم که دیگر بیماران سرطانی در کشور به سفرهای خارج از کشور برای دریافت خدمات درمانی مدرن‌ و پیشرفته‌ احساس نیاز نکنند.

وی در خصوص دومین کنگره سرطان که در سطح بین‌المللی و در بهار سال 95 در بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد گفت: فرصت برقراری ارتباط موثر بین پزشکان، بحث و تبادل نظر ، تبادل تجربه و علم در چنین کنگره‌هایی فراهم می‌شود و درنهایت برگزاری این کنگره‌ها به ارتقاء دانش پزشکی و ارتقاء سطح درمان های ارائه شده خواهد انجامید.

گفتنی است: در کنگره تخصصی سرطان، 28 مقاله، 154 پوستر و 5 پانل تخصصی با موضوعات تازه‌های سرطان پستان، ژنیکولوژی، تومورهای مغز و کولورکتال، ارائه شد.

لازم به ذکر است؛ بیمارستان فوق تخصصی رضوی تاکنون بیش از 90 کنگره علمی در سطح ملی و بین المللی برگزار کرده است و کنگره سرطان را در حالی برگزار می کند که در زمینه ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بیماران سرطانی با توجه به برخورداری از مرکز پزشکی هسته ای، بخش رادیوتراپی و انکولوژی و همین طور دسترسی به بیش از 100 نمونه بافت سرطانی در زیست بانک خود در خاورمیانه پیشرو به شمار می‌رود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.