کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تابستان امسال برنامه‌هایی را در نظر دارد که از نظر هدف و مفاهیم کاملاً منطبق با آموزش و پرورش است اما از نظر اجرا متفاوت و متنوع خواهد بود.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، نشست خبری فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان امروز برگزار شد.

علی‌رضا حاجیان‌زاده مدیر عامل کانون، در این نشست ضمن تشریح برنامه‌های کانون به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

حاجیان‌زاده با اشاره به پنجاهمین سال تأسیس کانون پرورش فکری، گفت: کانون پرورش فکری به عنوان نهادی که برای اوقات فراغت دانش‌آموزان اهمیت بسیار قائل است تلاش می‌کند تا بتواند با برنامه‌های متنوع در جهت بهینه‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان قدم بردارد.

وی افزود: فعالیت‌های کانون در دو بخش پرورش فکر و قوه‌ی تفکر و مهارت‌های ذهنی و همچنین رشد استعداد‌های فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان خلاصه می‌شود.

حاجیان‌زاده تأکید کرد: با توجه به این که سرانه‌‌ی مطالعه در کشور ما همچون سایر کشورها پایین است، فعالیت‌های این مرکز بیش از هر چیز در ترویج کتاب و کتاب‌خوانی تأکید دارد به همین جهت امسال در میان برنامه‌های خود طرح نهضت مطالعه‌ی مفید را ترتیب داده‌ایم که در این برنامه علاوه بر معرفی کتاب به نقد کتاب و معرفی بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان کانون و سایر ناشرین خواهیم پرداخت.

مدیر عامل کانون در ادامه به سایر برنامه‌های کانون در تابستان امسال اشاره کرد که از مهم‌ترین  آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

- اجرای تئاتر و اجرای فیلم در سالن‌های کانون در سراسر کشور

- برگزاری نشست‌های ادبی و علمی با حضور هنرمندان،‌ نویسندگان و شخصیت‌های علمی شناخته شده

- ویژه برنامه‌های مذهبی در ماه رمضان همچون نمایشگاه قرآن، جشنواره نماز و ...

- میزبانی موزه‌ی تاریخ کانون پرورش فکری از علاقه‌مندان به آشنایی با تاریخ اسلام و ایران

- پیگیری فعالیت‌های کانون زبان ایران با برگزاری کلاس‌های آموزشی به هفت زبان زنده‌ی دنیا

- برگزاری نمایشگاه آثار تابستانه در شهریور‌ ماه که تمامی این آثار حاصل فعالیت‌های کودکان و نوجوانان خواهد بود

- برگزاری تئاتر «روزه‌ی کله‌گنجشکی» از ابتدای ماه رمضان در تهران

علی‌رضا حاجیان زاده در پایان این نشست تأکید کرد: تمامی فعالیت‌های کانون از نظر اهداف و مفاهیم کاملاً منطبق با آموزش و پرورش و کتاب‌های درسی کودکان و نوجوانان است اما از نظر شیوه‌ی اجرا کاملاً متفاوت و متنوع خواهد بود.

وی تأکید کرد: گروه هدف کانون کودکان و نوجوانان 6 تا 17 ساله هستند که می‌توانند به شکل اعضای ثابت و یا به شکلی آزاد از امکانات کانون بهره‌مند شوند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین اظهار داشت: از دیگر اقدامات تازه‌ی کانون، تولید 15 تئاتر برگرفته و مبتنی‌بر کتابهای درسی است که اجرای آن‌ها از آغاز مهرماه و با شروع مدارس در سال جدید آغاز می‌شود.

حاجیان‌زاده تأکید کرد: همچنین درحال حاضر پنج مرکز فراگیر در تهران داریم و درصدد راه‌اندازی حداقل یک مرکز فراگیر در استان‌های کشور هستیم.

وی تصریح کرد: مرکز فراگیر درواقع مرکزی است که امکان استفاده‌ی افراد با توانمندی‌های ویژه را فراهم می‌کند و این عدالت را در استفاده‌ی همه‌ی کودکان و نوجوانان از برنامه‌ها و محصولات کانون فراهم می‌آورد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار