کرمانشاه؛

ساخت و ساز شهرداری بیستون در محوطه ثبت ملی شده دامنه پارتی بیستون خلاف قانون است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریاستان کرمانشاه با اشاره به موضوع ساخت و ساز غیرمجاز شهرداری بیستون در محوطه ثبت ملی شده دامنه پارتی بیستون، گفت: به احدی اجازه تخریب آثار تاریخی را نخواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه/////////////تاپساخت و ساز شهرداری بیستون در محوطه ثبت ملی شده دامنه پارتی بیستون خلاف قانون استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از کرمانشاه؛ علی فعله‌گری گفت: براساس ماده 558 قانون مجازات اسلامی، هركس به تمام يا قسمتی از ابنيه، اماكن، محوطه ها و مجموعه های فرهنگی تاريخی يا مذهبي كه در فهرست آثار ملی ايران به ثبت رسيده است، يا تزئينات، ملحقات، تاسيسات، اشياء و لوازم و خطوط و نقوش منصوب يا موجود در اماكن مذكور كه مستقلا" نيز واجد حيثيت فرهنگی تاريخی يا مذهبی باشد، خرابی وارد آورد، علاوه بر جبران خسارات وارده به حبس از يك تا 10سال محكوم مي شود.

وی ادامه داد: همچنین در ماده 560 این قانون آمده که هر كس بدون اجازه از سازمان ميراث فرهنگي كشور يا با تخلف از ضوابط مصوب و اعلام شده از سوي سازمان مذكور در حريم آثار فرهنگي تاريخي مذكور در اين ماده مبادرت به عملياتي نمايد كه سبب تزلزل بنيان آنها شود، يا در نتيجه آن عمليات به آثار و بناهاي مذكور خرابي يا لطمه وارد آيد، علاوه بر رفع آثار تخلف و پرداخت خسارات وارده به حبس از يك تا سه سال محكوم مي شود.

فعله گری با اشاره به ادعای شهردار بیستون مبنی بر اینکه انجام اقداماتش برابر با طرح جامع ساماندهی شهر بیستون است که مصوبه شورای عالی شهرسازی است گفت: ما هرگز چنین طرحی را امضاء نکرده ایم و ملاک عمل در هرجایی قانون است نه یک طرح و در اینجا قانون به صراحتا همه چیز را روشن کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز شهرداری بیستون در محوطه ثبت ملی شده دامنه پارتی بیستون کاملا خلاف قانون است، گفت: شهردار بیستون باید در مراجع قضایی پاسخگوی این عمل خلاق قانونش باشد.

فعله گری افزود: در حال حاضر با حکم قضایی جلوی این ساخت و ساز را گرفته ایم و به احدی اجازه تخریب آثار تاریخی را نخواهیم داد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: کرمانشاه ، مدیر ، بیستون ، محوطه ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.