دولت کنیا قصد دارد برای مقابله با رشد تروریسم در این کشور، با تشدید برخوردها علیه گروه‌های قاچاق شکر در کنیا، از تأمین مالی گروه تروریستی الشاب سومالی جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت کنیا اعلام کرد علیه گروه‌های قاچاقچی کنیا که نیازهای مالی تروریست‌های الشباب را تأمین می‌کنند وارد عمل خواهد شد.

زمانی که پلیس کنیا در ماه آوریل سال جاری اقدام به بازداشت 6 نفر از قاچاقچیان در "اردوگاه پناهندگان دادَعب" در منطقه «گاریسا» کرد، این حرکت به‌عنوان سرآغاز تلاش دولت برای فروپاشی گروه‌های قاچاق شکر در کنیا محسوب می‌شد که با تأمین مالی تروریست‌های الشباب سومالی به کشتار و رواج بی‌ثباتی در کنیا می‌پردازند.

این دستگیری‌ها هفته‌ها پس از وقوع فاجعه حمله تروریستی به "دانشگاه گاریسا" اتفاق افتاد که در آن 148 نفر به دست گروه تروریستی الشباب کشته شدند. اکنون این تصمیم دولت برای برخورد با گروه‌های قاچاق شکر، به‌عنوان یک استراتژی جدید برای مبارزه با رشد تروریسم در این کشور تعبیر می‌شود که ضمن ایجاد ناامنی و هرج و مرج، صنعت گردشگری کنیا را نیز به‌طور کلی مختل کرده است.

گرچه سود حاصل از تجارت قاچاق شکر در کنیا تنها از چند میلیون دلار تجاوز نمی‌کند، کارشناسان معتقدند که همین مقدار نیز برای تأمین سلاح‌های ابتدایی و وسایل نقلیه برای تروریست‌ها کافی است تا بر شمار جنایت‌های خود، مانند حمله به دانشگاه گاریسا در سال 2015 و کشتار در "مرکز خرید وست‌گیت" درسال 2013، بیفزایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار