معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 9 با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان از برگزاری کلاس‌های آموزشی مباحث کمپین آسمان آبی، زمین پاک در مساجد منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر کریمی پور در این خصوص اظهار داشت: مباحث کمپین با محوریت تفکیک زباله و آلاینده‌های زیست محیطی و کاهش مصرف آب در ایام ماه مبارک رمضان به شهروندان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع آموزش در این ایام گفت: آموزش درباره شناسایی و نحوه کنترل منابع آلاینده آب و خاک (پسماند، پساب‌های صنعتی و خانگی و...)، تاثیرات آلودگی آب و خاک بر سلامت انسان و سایر موجودات، اهمیت تفکیک زباله و روش‌های کاهش تولید زباله و روش‌های بهینه سازی مصرف آب و انرژی، از جمله مباحثی است که در مساجد برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

کریمی پور تصریح کرد: این آموزش‌ها با هدف یکسان سازی و جمع آوری اطلاعات، دسترسی به اطلاعات بروز، شناسایی و نظارت بر منابع‌ آلاینده، برنامه ریزی جهت کنترل آلاینده‌ها و گزارش بهبود وضعیت محیط زیست به انجام می‌رسد.

وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده پیش از آغاز ماه مبارک رمضان گفت: غبار روبی مساجد و نظافت نمازخانه‌های واقع در بوستان‌های سطح منطقه از جمله کارهای ویژه‌ای بود که اجرایی شد و همچنین تبلیغات محیطی مناسب با مضامین و شعائر اسلامی نیز صورت گرفت.

معاون شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: سال گذشته همگام با کمپین آسمان آبی، زمین پاک، همواره اولویت‌های طرح را در برنامه‌های مناسبتی و ویژه در نظر گرفتیم و توانستیم در حوزه تفکیک پسماند از مبدا به موفقیت‌های خوبی دست یابیم و نتایج مناسبی از اجرای طرح در محلات سطح منطقه بگیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار