مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

آموزش به 400 مدیر بهداشتی کشور با هدف راهکارهای اجرایی رشد جمعیت

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از برپایی جلسات و نشست‌های توجیهی برای مدیران و معاونت‌های بهداشتی در سراسر کشور با هدف رشد جمعیت و در راستای سیاست‌های ابلاغی خبر داد.

محمد اسماعیل مطلق، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفتگو خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه‌هایی که تاکنون در خصوص افزایش جمعیت صورت گرفته، اظهار داشت: از مهم‌ترین اقدامات، برگزاری 6 نشست توجیهی برای کلیه مدیران مرتبط با معاونت‌های بهداشتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و آموزش بالغ بر 400 نفر از مدیران است.

وی ادامه داد: یک نشست توجیهی برای مدیران مسئول با هدف جلب مشارکت‌های مردمی معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور است که در این راستا برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت 150 هزار داوطلب سلامت در رابطه با سیاست‌های کلی جمعیت انجام شده است.

وی گفت: برگزاری 13 سمینار و همایش توجیهی برای ارتقاء نگرش کارشناسان حوزه‌های سلامت و کارشناسان آموزش و پرورش، امور بانوان، استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و... در راستای سیاست‌های کلی ابلاغی انجام می‌شود.

ضمن این که هشت هزار نفر در دانشگاه‌های علوم پزشکی اردبیل، بوشهر، زنجان، گیلان، چهارمحال و بختیاری، کاشان، اراک، سیستان و بلوچستان، قم و سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و ایران در استان تهران، خوزستان، یزد، آبادان و بابل با برپایی سمینارهای توجیهی با اهداف سیاست‌های افزایش جمعیت بیشتر آشنا می‌شوند. همچنین مطلق از ادامه این سمینارها پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی در خصوص رویکردهای ارتقاء نرخ کلی باروری گفت: برنامه‌هایی مثل فرزندآوری مبتنی بر سلامت مادر و کودک، رضایتمندی از زندگی زناشویی، ناباروری، سلامت مادران، باروری سالم، سلامت نوزادان، مراقبت‌های دوران کودکی، مراقبت‌های دوران نوجوانی و جوانی، تلاش در راستای متناسب‌سازی سن ازدواج و سلامت میانسالان و سالمندان از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار