دولت آمریکا در روزها و هفته‌های اخیر سعی داشته با ترغیب سران کشورهای اروپایی به توافق با یونان از جدایی این کشور از حوزه یورو جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک‌تایمز، رییس جمهور آمریکا روز گذشته از تلاش خود برای ترغیب سران اروپا برای توافق با یونان و ماندن این کشور در حوزه یورو خبر داد. 

باراک اوباما ساعاتی پیش از پایان موعد بازپرداخت بدهی‌ 1.72 میلیارد دلاری یونان به "صندوق بین‌المللی پول" در مصاحبه ای اعلام کرد: "این مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. من با همتایات اروپایی خود صحبت کرده‌ام و از آنان خواسته‌ام همه توان خود را برای یافتن راهی که به بقای یونان در حوزه یورو منجر شود بکار گیرند." 

اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا نشان از عزم دولت متبوع او برای ترغیب رهبران اروپا در جهت کنار آمدن با یونان و کاهش برخی از خواسته‌های آنان از این کشور اروپایی است.

در همین راستا، "جیکاب جوزف لو"، وزیر خزانه داری آمریکا نیز دیروز در گفتگویی تلفنی با وزرای دارایی 3 کشور تأثیرگذار حوزه یورو – هلند، ایتالیا و فرانسه – در خصوص اوضاع یونان بحث و تبادل‌نظر کرد.

اخیراً  معاون امور بین‌الملل وزارت خزانه داری آمریکا نیز برای ابلاغ مواضع کاخ سفید و پیگیری روند مذاکرات عازم بروکسل، پاریس و برلین شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار