وام 600 ميليون يورویی اتحاديه اروپا به اوکراين

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه تصمیم گرفت مبلغ 600 میلیون یورو وام در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا،کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد مقامات این کمیسیون تصمیم روز سه‌شنبه مبنی بر اعطای 600 میلیون یورو در قالب وام به اوکراین را مورد توافق قرار داده‌اند.

کمیسیون اروپا بر اساس بیانیه‌ای اعلام کرد این اقدام همزمان با اولین قسط و در قالب برنامه کمک مالی جدید اتحادیه اروپایی برای اوکراین که به مقدار یک میلیارد و 800 میلیون یورو در قالب وام های میان مدت در نظر گرفته شده است، پرداخت می‌شود.

این تصمیم براساس یادداشت تفاهمی که میان اوکراین و اتحادیه اروپا در ماه مه در ریگا امضا شد، در نظرگرفته شده است. یادداشت تفاهم میان اتحادیه اروپا و اوکراین جمعه گذشته به مرحله اجرا در آمد.

براساس این بیانیه، اتحادیه اروپا از طریق این برنامه در مورد امور مربوط به پوشش نیازهای مالی فوری اوکراین مشارکت می کند تا در جهت برقراری ثبات در اقتصاد این کشور حمایت کند.

علاوه براین، بسته کمکی اتحادیه اروپا به مقامات دولت این کشور کمک می کند تا اصلاحات اساسی را در حوزه های مربوط به مدیریت مالی دولتی، نظارت و شفافیت سازی، بخش انرژی، امنیت اجتماعی، شرایط اقتصادی و بخش مالی این کشور اجرا کنند.

 کمک های مالی کلان اتحادیه اروپا بخشی از اقدامات این اتحادیه برای کشورهای همسایه است که برای واکنش به بحران در اروپا و به منظور توازن در مشکلات مربوط به پرداخت مالی در اختیار این کشورها قرار می‌گیرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار