مصیب زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد؛

وی‍ژه برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان استثنائی در نمایشگاه قرآن

مدیر کل قرآن و عترت آموزش و پرورش گفت: در نمایشگاه قرآن امسال 14 غرفه به بخش فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

محمد رضا مصیب‌زاده، مدیر کل قرآن و عترت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فعالیت‌های بخش قرآن و عترت این وزارتخانه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: 
در ماه مبارک رمضان و در نمایشگاه قرآن 14 غرفه به بخش فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اختصاص یافته و این غرفه‌ها توسط اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اداره می‌شود.

وی افزود: از جمله این غرفه‌ها، غرفه‌ی فرشتگان زمینی است که در آن دانش آموزان استثنایی چون نا‌شنوایان، نا‌بینایان و سایر دانش‌آموزان معلول برنامه‌های متنوعی را برای بازدید‌کنندگان ارائه می‌دهند.

مدیر کل قرآن و عترت آموزش و پرورش ادامه داد: در بین این دانش آموزان استعداد‌های ارزشمند‌ی چون حافظان کل قرآن کریم، قاریان و همچنین نویسندگان و طراحان بسیار خوبی وجود دارد.

وی غرفه‌های قرآن و هنر و همچنین قرآنی و علوم را از دیگر غرفه‌های آموزش و پرورش در بیست‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بر شمرده و توضیح داد: در این غرفه‌ها مباحث هنری و علمی و ارتباط آنها با مضامین قرآنی مورد بررسی قرار گرفته است.

مصیب‌زاده گفت: در یکی از غرفه‌های وزارت آموزش و پرورش مؤلفان کتاب‌های درسی قرآن در نمایشگاه حاضر می‌شوند که این مطالب برای دانش‌آموزان و معلمان بسیار مناسب است چرا که میان آنها و مؤلفین تبادل اندیشه صورت گرفته و انتقادات و پیشنهادات ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: قرآن سراسر پند و راهنمایی است و یکی از بهترین شیوه‌های انتقال این مضامین قصه‌هایی است که در قرآن وجود دارد.

مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش با بیان این مطلب که "تا‌کنون 33 دوره مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش برگزار شده" در پایان خاطر‌نشان کرد: در غرفه‌ی مربوطه به مسابقات، گزارشی از سیر این 33 دوره ارائه می‌شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار