نایب رئیس کمیسیون معدن مجلس گفت: ریشه خام‌فروشی سنگ‌های قیمتی، برنامه‌ریزی است و مسئولین نباید منتظر اقدام دیگران باشند.

ریشه خام‌فروشی، عدم برنامه‌ریزی است / مسئولین نباید منتظر اقدام دیگران باشندسیدهادی حسینی نایب رئیس کمیسیون معدن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مازندران در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد خام‌فروشی سنگ‌های قیمتی کرمان عنوان کرد: مسئله خام‌فروشی سنگ‌های قیمتی یکی از مشکلاتی است که در استان کرمان به چشم می‌خورد و مسئولین برای رفع این نقیصه باید تلاش کنند تا ارزش افزوده و ایجاد اشتغال و ایجاد ظرفیت‌های لازم گسترش پیدا کند.

حسینی ریشه این مشکل را عدم برنامه‌ریزی صحیح عنوان کرد و در خصوص ساماندهی آن بیان کرد: من فکر می‌کنم مدیران حوزه صنعت و معدن استان و نیز بخش خصوصی باید وارد عمل شده و برنامه‌ریزی و حمایت لازم را انجام دهند.

وی افزود: به نظر من برخی از تعاونی‌ها، جوان‌های تحصیل کرده در رشته‌های مرتبط، باستان‌شناسی، معدن‌چی‌ها و عتیقه‌کارها می‌توانند فرصت‌های لازم را ایجاد کرده و در زمینه رفع مشکل فعالیت کنند.

حسینی با ابراز تأسف از اینکه در حال حاضر در حوزه ساختمان بخشی از سنگ کشور ما از برخی کشورها مثل چین، ایتالیا، آلمان، فرانسه و ... تأمین می‌شود، این مسئله را قابل تأمل دانست و گفت: ما باید خودمان ظرفیت بسازیم و از آن ظرفیت در تأمین منابع و مواد مورد نیازمان استفاده کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: به نظر من خام‌‌فروشی در حیطه وزارت صنعت، معدن و تجارت است البته استاندار، مسئولین صنعت و معدن استان و نیز مسئولین منطقه‌ای هم باید تلاش کنند تا این معضل در منطقه حل شود انجام این کار برای آنها دشوار نیست مسئولین مربوطه نباید به صورت حیطه‌ای به مشکل نگاه کنند و منتظر اقدام دیگری باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار