همزمان با سفر رییس دفتر رهبر معظم انقلاب به شهرکرد، آیین بهره برداری از 38 مسجد در چهارمحال و بختیاری روز جمعه برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان : رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در این آیین که به صورت ویدیو کنفرانس در سپاه قمر بنی هاشم (ع) برگزار شد، گفت: مسجد از مهمترین ارکان نظام مقدس جامعه اسلامی است و همواره نقش مهمی در جامعه ایفا کرده است.

آیت الله محمد محمدی گلپایگانی افزود: مسجد هم ستاد جنگ، هم دادگستری، هم محل انجام امور مهم مسلمانان بوده است و باید مورد تاکید قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: این 38 مسجد در روستاهای محروم استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود: برای بهره برداری از این مساجد 35 میلیارد ریال هزینه شد که این میزان اعتبار با عنایت رهبر معظم انقلاب به این استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این مساجد نیمه تمام یا در حال ساخت بودند و پیشرفت فیزیکی آنها از 10 تا 60 درصد بود.

حجت الاسلام نکونام بیان کرد: برای پیگیری تکمیل این مساجد، یک کارگروه ویژه تشکیل و با مشارکت دفتر رهبر 
معظم انقلاب و عنایات معظم له این مساجد برای بهره برداری آماده شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان 24 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل، تجهیز و بهره برداری مساجد و مکان های فرهنگی و دینی اختصاص داد.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: امسال نیز به صورت مستقیم 16 درصد مجموعه اعتبارات استان به بخش فرهنگی اختصاص داده شده و به صورت غیر مستقیم 51 درصد از بودجه استان در بخش فرهنگی هزینه می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در دهه 70 و تاکید ایشان برای عمران و آبادانی بخش موگویی، 10میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های این بخش در شهرستان کوهرنگ اختصاص یافت.

در آیین بهره برداری از این مساجد، معاونان استاندار، فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) و جمعی از مسوولان چهارمحال و بختیاری حضور داشتند. 

شرکت در آیین افتتاح طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مصلی شهرکرد از دیگر برنامه های رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در سفر به استان چهارمحال و بختیاری است.

این طرح به مدت 25 روز از دوم تا بیست و هفتم مرداد با حضور اندیشمندان کشوری برگزار می شود.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.