معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از برگزاری دوره‌های تابستانی دانشگاه برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش خبر داد.

موسی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان درگفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان از برگزاری دوره‌های تابستانی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و تصریح کرد: این دوره‌ها با هدف پاسخگویی به نیازهای آموزش و پرورش اجرا می‌شود. 

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه ورودی دانشگاه فرهنگیان نیمه دوم سال است و این پذیرش از بهمن ماه سال 91 آغاز شده در نتیجه پایان دوره دانشگاه در بهمن ماه سال 95 خواهد بود که با توجه به آغاز سال تحصیلی در مهر ماه، نیمسال اول مدارس با کمبود نیرو روبرو خواهد بود، بنابراین این کمبود باید جبران شود. 

موسی‌پور تصریح کرد: شرکت دوره‌های تابستانی برای دانشجویان کارشناسی پیوسته آموزش ابتدایی ورودی 91 الزامی خواهد بود تا این دانشجویان در مهر ماه سال 95 وارد بازار کار شوند و با توجه به اینکه تامین نیرو در دوره ابتدایی بسیار حساس‌تر خواهد بود، این الزام ایجاد شده است. 

وی خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای پایان یافتن سریع‌تر دوره کارشناسی هم به نفع دانشجو خواهد بود و هم موجب تامین نیروی انسانی متخصص و متناسب با نیازهای دانش‌آموزان است گفتنی است تامین نیرو در دوره متوسطه نسبت به دوره ابتدایی آسانتر می‌باشد چرا که پذیرش معلمان به صورت حق‌التدریس امکان پذیرتر خواهد بود. 

جزئیات دوره‌های تابستانی دانشگاه 
موسی‌پور در خصوص جزئیات و برنامه‌های دوره‌های تابستانی دانشگاهی فرهنگیان گفت: در این دوره‌ها برنامه‌های مصوب تحصیلی که حدود 150 واحد درسی است،‌ تدریس می‌شود و بیشتر سعی شده تا واحدهای نظری در تابستان ارائه شود. 

از تفاوت‌ دوره‌های تابستانی دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها تعداد واحدهای درسی دوره‌هاست که هشت واحد در نظر گرفته شده است و در طول این مدت سعی شده است این نظم در تمام پردیس‌ها رعایت شود و امکان رفت و آمد آسان برای دانشجویان فراهم باشد و آخر هفته برنامه‌های فرهنگی و مفرحی طراحی شده است. 

گفتنی است آغاز دوره‌های تابستانی از سوم مرداد ماه در تمامی پردیس‌های دانشگاه آغاز شده و به مدت 16 هفته ادامه دارد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار